Waldorf saláta




A Network-on láttam meg ezt a képet, nagyon megtetszett. Amikor elolvastam, hogy a waldorf salátából készítették egyből eldöntöttem, hogy én is megpróbálkozom vele. A salátát nagyon szeretem, akár előételnek, vagy fehér húsok, halak mellé is kitűnő. Sok jót olvastam a zellerről, ismert vízhajtó, méregtelenítő és potencianövelő hatása.   


Unokahúgom férje aztán megelőzött, születésnapja révén vendégségbe mentünk hozzájuk és egyszer csak mi került az asztalra - hát az én áhított "teknősbékám". Elmagyarázta hogyan készítette (nem is bonyolult), lefotóztam, hiszen úgyis felakartam tenni a waldorf saláta receptjét.




Hozzávalók:
3 zsenge zellergumó
3  alma
kb. 15 dkg dió
4 ek. tejföl
1 kis tubus majonéz
1 tojás



Elkészítése:
A zellergumókat megtisztítom,  apró kockára (vagy jobb, ha gyufaszál vastagságúra) darabolom, majd kevés sós vízben kissé megpárolom. Az almákat is meghámozom, ugyanolyanra darabolom, mint a zellert. A diót durvára összetöröm. Ha a zeller kész lehűtöm és összekeverem az almával, pár csepp citromlével meglocsolom. A tejfölt összekeverem 4 ek. majonézzel és a dióval (a tetejére is hagyok), elvegyítem a salátával, borsozom, sózom. Arra ügyeljünk, hogy éppen csak bevonja a tartármártás az összetevőket.

Ezek után jön a teknősbéka kialakítása: tányérra salátalevelet rakok (lehet kelkáposztalevél is), erre halmozom a waldorf salátát. Összetört diót szórók a tetejére úgy, hogy jól takarjon. Közben jó keményre megfőzök egy tojást. Ez lesz a teknős feje. Szemes borsból szemet és orrot rakok, a száját paradicsomból, a fülét uborkából, a lábait dió gerezdekből  készítem. Végül a tetejére nyomózsákból majonézt nyomok a képen látható formában.


Kész a saláta, ezt legalább 1 órára a hűtőbe vagy hűvös helyre rakom.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta