Sütőtökös muffin hagymakrémmel

Egy kis különlegesség sütőtökből. Sok mindent készítettem már belőle édesen, ezért most úgy döntöttem, hogy megpróbálkozok valami sós csemegével. Igen egyszerű, gyorsan elkészíthető ez a muffin, amelynek receptjét a Nagy Süteménykönyvben találtam. 

Hozzávalók:
2 bögre reszelt sütőtök
2 bögre finomliszt
1 sütőpor vagy 1 tk szódabikarbóna
2 tk só
1 tk őrölt kömény
2 ek barna cukor
50 g vaj
1 tojás
1 és 1/4 bögre tej

Elkészítése:
A sütőtököt tálba tettem és rászórtam a lisztet, sütőport, sót és a köményt.
A vajat felolvasztottam, a tojást pedig lágyan felvertem a tejjel. A sütőtök közepébe lyukat fúrtam, ebbe beleöntöttem a vajat, a cukrot és a tojásos masszát. Jól összedolgoztam, majd belekanalaztam a muffin forma sütőbe. Ebből az adagból a normál méretű formánál 12 db jött ki.
190 fokon 20-25 percig sütöttem.
A kész muffinokat ketté vágom és megtöltöm hagymakrémmel, vagy kedvenc savanyúsággal vagy csak egyszerűen mártogatunk hozzá a krémből.
 
Hagymakrémhez hozzávalók: 4 nagy fej vöröshagyma, 2 ek olaj 1 kk mustár, 10 dkg vaj, só, bors
Elkészitése: A vöröshagymát vékony szeletekre vágom és megsózva az olajon puhára párolom. Hagyom kihűlni, majd habosra turmixolom a vajjal és a mustárral. Ha még igényli sózom és borsozom. Finomabb, ha egy napig a hűtőben érlelem.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta