Húsvéti bárány torta


Egy kicsit elkésve, de sajnos csak most van időm feltenni ennek a húsvéti tortának a receptjét, no de nem baj, jövőre is lesz húsvét!:))
A tortát illetve receptjét Yasminánál találtam és nagyon megtetszett. 
Húsvét vasárnap ebédre voltunk hivatalosak a keresztfiamékhoz. Gondoltam kedveskedek neki ezzel a barikával. Nagyon örült neki, az apukája szerint nem is szabad lett volna felszelni, mert ez így nagyon szép.

Hozzávalók:
7 tojás
28 dkg cukor
7 ek olaj
 14 ek víz
 28 dkg liszt
 2 dkg kakaópor

mézeslaphoz:
 15 dkg méz
7 dkg vaj
2 tojás
15 dkg porcukor
2 tk  fahéj
1 tk szódabikarbóna
2 evőkanál víz
50 dkg liszt

kb fél l tejszínhab
 5 dkg csoki

A szokásos módon elkészítem a piskótát. Alaposan kikeverem a tojássárgáját az olajjal és a vízzel. Elvegyítem a lisztet a szódabikarbónával. Összeállítom a piskótát és gáztepsiben kisütöm.

Közben elkészítem a a mézes lapot is. A mézet és a vajat felolvasztom. A porcukrot a vízzel  és a tojással elkeverem. A lisztet, szódabikarbónát és a fahéjat elvegyítem. Majd az összes hozzávalót egy tálba összekeverem. Pár órára hűtőbe teszem.

Elkészítem a barika sablont. Kinyújtom fél cm vékonyra a mézes lapot és éles késsel körbevágom. 

Nekem ebből a mennyiségű mézesből készült egy nagy bárány és 5 pici bárány, valamint egy tucat tojás vagy bármilyen forma készíthető.

Ezeket kisütöm zsírpapírral kibélelt tepsiben. Majd rárakom a barikákat a piskótára és körbe vágom őket.


A piskótát ezután kettőbe vágom és megtöltöm lekvárral, majd kívülről tejszínhabbal bevonom. Ráhelyezem a barikát. Olvasztott csokival megrajzolom a kontúrokat és a szőrét tejszínhabból készítem el.

Megjegyzések

  1. Nagyon szép lett a barikád, és biztosan nagyon finom volt. Ügyes vagy, én tutira nem tudnám megcsinálni.:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó lett, ügyesen megcsináltad. Nálunk is nagyon tetszett a gyerekeknek :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen lányok! Nagyon kedvesek vagytok! Gizi én biztos vagyok benne, hogy megtudnád csinálni , mert te is nagyon ügyes vagy.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta