Mákos meggyes krémes



Ez a sütemény bögrés mákosnak indult az alábbi recept szerint, csak egy kicsit nagyobb tepsiben sütöttem ki és így nem tudtam kettőbe vágni. Úgy döntöttem a tetejére kenem a vaníliakrémet és arra pedig tejszínhabot teszek. Nagyon fincsi lett, azt hiszem karácsonyra is elfogom készíteni. Hibámból tanulva legközelebb egy kicsit keményebbre verem a tejszínt...!:)

Hozzávalók a tésztához:
1 bögre darált mák
1 bögre liszt 
1 bögre cukor 
1 csipet só 
1 cs sütőpor 
1 dl tej 
1 dl étolaj 
3 tojás 
1 db alma
A bögre mérete 0,25 l

Krémhez: 
6 dl tej 
2 cs vaníliás pudingpor 
10 dkg cukor 
15 dkg  Rama 
1/2 citrom reszelt héja 
magozott meggy 
3 dl tejszín 
1 habfixaló 

A száraz hozzávalókat (mák, liszt, cukor, csipet só, sütőpor) egy edényben összekeverem.
Egy másik edényben a tojássárgákat keverem össze az olajjal, tejjel,  reszelt almával. Apránként hozzákeverem a száraz hozzávalókat is és alaposan összedolgozom.
A tojásfehérjéket kemény habbá verem és óvatosan, nagy mozdulatokkal hozzáadom a tésztához.
Sütőpapírral bélelt 27 x 37 cm-es tepsibe öntöm.
Előmelegített 180 fokos sütőben 25-30 percig sütöm. (Tűpróbával ellenőrizhetjük mikor jó.) 


Közben elkészítem a krémet. A tejben a pudingporokat megfőzöm, lehúzva a tűzről hozzákeverem a margarint, cukrot, citromhéjat és jól kikeverem.
Ha kihűlt a krém a tészta tetejére kenem, rászórom az apróra feldarabolt meggyet, végül a keményre felvert tejszínt, amibe belekevertem a habfixálót is.
A tetejét megszórom darált mákkal.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta