Mézes puszedli egyszerűen, rögtön süthető



Nagyon szeretem a boltban kapható mézes puszedlit, gondoltam egyszer én is megsütöm hátha a házi finomabb. Hát mit mondjak nem csalódtam, isteni finom lett!!! Fűszeres, puha, omlós tészta édes cukormázban, szóval kihagyhatatlan.
Keresztlányom legkisebb fiacskája csak ennyit kiáltott, mikor meglátta: Mézes puszedli! Mézes puszedli! Mézes puszedli!....... és már falta is egymás után befelé őket.
Egy nagyon jó receptet találtam Rupáner-konyha blogjában, rögtön puha, azonnal süthető -nem kell a tésztát pihentetni, ahogy összegyúrtuk, már formázhatjuk és süthetjük is. Egyszerű elkészíteni, mert a mérce egy 2,5 dl-es bögre.

Hozzávalók:
6 bögre liszt (nálam teljeskiörlésű liszt 3 bögre, finomliszt 3 púpos bögre)
1 bögre porcukor
2 tk szódabikarbóna
2 ek mézeskalács fűszerkeverék (vagy 1 ek fahéj, 1 ek szegfűszeg őrölt)
4 tk kakaópor
2 tojássárgája + 2 egész tojás
2 ek tejföl
1 bögre akácméz
15 dkg zsir vagy vaj (nálam kókuszzsír)
Mázhoz:
1 tojásfehérje, pici citromlé
1/2 bögre porcukor


A hozzávalókat egy nagyobb tálba mérem - mézet és a zsírt egy kicsit megolvasztva adom hozzá -majd villával jól elvegyítem és szépen összegyúrom az egészet.

A sütőt bekapcsolom, alsó-felső sütésnél 190 fokra előmelegítem (gázsütőnél közepes láng). 
Nagyobb méretű tepsiket (kettőt vagy hármat) sütőpapírral kibélelem. 

A tésztából diónyi nagyságú gömböket formálok és a tepsibe rakom kicsit távol egymástól, mert kb. másfélszeresére nő sütés közben. Első adag mehet is a sütőbe 12-15 percre, vége felé ellenőrzöm nehogy túl süljön.

Közben elkészítem a cukormázat. Az egyik tojásfehérjét pici citromlével habosra verem, majd kisebb adagokban fél bögrényi porcukrot hozzáverek. Kicsit folyós lesz.

A kisült puszedliket még melegen egy tálcára átszedem és ecsettel a tojásfehérje mázzal megkenem. Megvárjuk, hogy rászáradjon és már fogyasztható is.



Ebből az adagból kb 80 db lesz, ezért fémdobozban tárolva talán karácsonyig kitart, persze ha jól eldugva tároljuk.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta