A tökéletes hagyományos zserbó



Életem első zserbóját sütöttem, de azt hiszem nem utoljára, mert mindenki nagyon megdicsérte.

Hozzávalók:
60 dkg liszt
30 dkg vaj (margarin)
2 evőkanál tejföl
2 dl tej
1 ek cukor
2,5 dkg élesztő
3 tojássárgája
1 kk só

Töltelékhez:
800 g baracklekvár
30 dkg darált dió
10 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
1 bio narancs vagy citrom reszelt héja

Csokimáz:
5 evőkanál kakaópor
5 evőkanál porcukor
8 evőkanál forró víz
8 dkg vaj
2 ek citrom leve

 Elkészítése:
 A liszthez morzsolom a  kockára darabolt hideg vajat, hozzáadom a sót, a tojássárgákat, cukrot, hideg tejben elkevert élesztőt és alaposan összegyúrom.

Lemérem és 4 egyenlő részre osztom. Letakarva hideg helyen pihentetem 30-60 percig.
Közben elkészítem a tölteléket. A darált dióhoz keverem a cukrokat, citromhéjat reszelek bele.
A lekvárt és a diótölteléket is három részre osztom.

Kinyújtom az egyik tésztagolyót. Én úgy csinálom, hogy két db (25*35 cm) tepsi méretű sütőpapírt vágok és az egyiken nyújtom ki a tésztát, így biztos akkora lesz, hogy belefér a tepsibe. A sütőpapírral rakom a tepsibe. A lapot megkenem a lekvár harmadával és rászórom a dió harmadát.

A következő lapot a másik kivágott sütőpapíron nyújtom ki, belefordítom a tepsibe és lehúzom róla a papírt. Ezt is ugyanúgy megkenem a töltelékekkel, majd a harmadik lapot ugyanígy, majd lekenem a maradék töltelékkel.

Végül a negyedik kinyújtott lapot is rárakom. Villával megszurkálom, begyújtom a sütőt és 180 fokon kb. 35-40 percig sütöm.

Mikor kihűl elkészítem a csokimázat a tetejére. Vízgőz felett összekeverem a hozzávalókat, összemelegítem, 2 evőkanál citromlevet a végén teszek bele.Végül szépen a süti tetejére simítom.
Hagyom pár órát, hogy jól megdermedjen a csokimáz, csak úgy lehet szépen szeletelni.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta