Kókuszos kocka liszt és cukor nélkül


 

 

Régi kedvenc süteményünk a kókuszos kocka. Most egy egészségesebb változatát készítettem el, amit diétázók, cukorbetegek és IR-esek is nyugodtan fogyaszthatnak. Azt hittem a gyerekeknek nem fog ízleni, de szerintem észre sem vették a különbséget, ugyanúgy csipegették a tányérról. Azt mondták, ha nem árulom el észre sem veszik, ugyanolyan finom, mint a hagyományos kókusz kocka. 


Hozzávalók :

8 tojás (L-es) 

10 dkg eritrit (vagy más cukorpótló) 

1 evőkanál útifűmaghéj

10 dkg kókuszreszelék

Hozzávalók a mázhoz:

10 dkg kókusz zsír

2 ek kakaópor

8 dkg eritrit 

kb másfél deci víz

1 ek rum aroma (opcionális) 

 

 15 dkg kókuszreszelék a forgatáshoz 

 

Elkészítése :

A tojásokat szétválasztom, a tojássárgáját az eritrittel habosra keverem, a tojásfehérjét is felverem habnak. 

A tojássárgája habhoz hozzáadom a kókuszreszeléket, az útifűmaghéjat és óvatosan hozzákeverem a tojásfehérje habot. 

Sütőpapírral kibélelt kb. 20x30 cm-es tepsibe öntöm és előmelegített sütőben először 200 fokon 10 percig, utána 180 fokon  kb. 20 percig sütöm. Tűpróbával ellenőrzöm jó-e.

Mikor kihűlt kockákra darabolom és a közben elkészített mázba mártom, lecsurgatom és a kókuszreszelékben megforgatom.

Máz készítése:

 Gőz fölött a kókusz zsírt, eritritet, kakaóport, rumaromát és a vizet átmelegítem és ebbe mártom a sütemény darabkákat.(Bevallom megkóstolva nekem egy kicsit keserű lett, ezért még adtam hozzá egy kis folyékony édesítőt.) 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta