Csokoládés epertorta


Végre itt a Valentin-nap, igen-igen a szerelmesek és persze a tortaimádók napja!

Én ezt az ünnepet "egyszerűen" oldottam meg. Sütöttem a kedvesemnek egy szívtortát, ennek örül a legjobban, hisz nagyon-nagyon szereti az ilyen tejszínes finomságokat. Íme a recept:

Hozzávalók a tésztához: 
3 tojás 
15 dkg kristálycukor
7 ek víz 
15 dkg liszt 
1 cs sütőpor 
2 ek kakaópor 

krémhez: 
4 ek eperdzsem 
50 dkg eper 
3 dl tejszín (hullala)

Elkészítés:
A tojásokat szétválasztom, a tojássárgáját a cukorral és 4 evőkanál vízzel habosra kikavarom.
A fehérjét kemény habbá verem, mikor kész ehhez is adok 3 evőkanál vizet, és ezzel is összekeverem.
A lisztet elkavarom a sütőporral, kakaóporral. Ennek 1/3 részét a sárgájához keverem, majd a fehérjének is 1/3 részét. Újból 1/3 liszt és fehérje, amíg mindent össze nem dolgoztam. 
Ezután kimargarinozott, lisztezett sütőtormában előmelegített közép meleg sütőben kisütöm.

Közben elkészítem a krémet. Az epret alaposan megmosom, kicsumázom, 1/4 részét félreteszem a díszítéshez. A többit kis tálkába villa segítségével lazán összetöröm.Túlzásba nem szabad vinni, mert felvizezi a tejszínt. Az összetört epret hozzá keverem a kemény habnak felvert tejszínhez. A tejszínből is teszek félre egy kicsit a díszítéshez.

A piskótát keresztbe félbevágom. Az alsó lapot megkenem az eperdzsemmel, majd a tejszín felével. Ráhelyezem a másik lapot és bevonom a maradék tejszínnel. 2 órahosszára berakom a hűtőbe.

Majd végül megszórom 1 ek kakaóporral szitán keresztül. A szeletekre vágott eperrel, tejszín rózsákkal díszítem.

Megjegyzések

  1. Hogy én ezt mennyire imádnám...Eper és csoki-együtt maga a csoda!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett. A kedvesed biztosan örült ennek a csodás tortának.

    VálaszTörlés
  3. Azt a mindenit, de jól néz ki,, és az íze :)

    VálaszTörlés
  4. Csoki és eper, az örök klasszikus páros :) Szép lett.
    Mennyire eper ízű a most kapható eper? Én ilyenkor még sose vettem.

    Köszönöm, hogy olvasóm lettél :)

    VálaszTörlés
  5. Lányok mindenkinek köszönöm a kedvességetek!
    Valóban nagyon jó választás a csoki- eper hát még, hogy tejszín is van hozzá...!
    Garffyka mi sem sűrűn szoktunk. Az biztos, hogy nem az a finom édes ízű, mint nyáron, de a fiúk azért kikönyörögték, hogy ne mind kerüljön bele a tortába!

    VálaszTörlés
  6. Jaj de szép! Milyen kis virágok vannak az eperből! Nem szeretem az epret, de tagadhatatlan, hogy gyönyörű gyümölcs!:)

    VálaszTörlés
  7. Liza, Anikó
    Van egy ajándékotok a blogomban :)

    VálaszTörlés
  8. Szepyke! Ezen a Valentin napi tortán szerintem is nagyon jól mutat, és az igazi ami a kiskertünkben terem tavasszal, hát annak az íze is isteni!

    B.! Nagyon köszönjük, már megyek is és nézem.:-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta