5 perces fánk


Anita varázskonyhájában olvastam ezt a gyorsan elkészíthető desszertet. Családom még nem unja a fánkot, én már jobban a készítést ezért is örültem, mikor ráakadtam erre a receptre. Ajánlom, ha gyorsan és finomat akarsz készíteni.
Az 5 perc a kikeverésére vonatkozik, de kisütni sem tart sokáig.

Hozzávalók kb. 2 személyre:
1 kis doboz natúr joghurt vagy tejföl (175 g) 
10 enyhén púpos evőkanál liszt
1 tojás
1 evőkanál cukor
1 cs vaníliás cukor
 csipetnyi só
fél cs sütőpor
 fél citrom vagy narancs reszelt héja
ízesítésnek tehetünk bele pici rumot, rumaromát


A joghurtot összekeverem a tojással, vaníliás cukorral, cukorral, sóval, citromhéjjal, ízesítőkkel. Nem szabad nagyon kikeverni, csak amíg összeáll.

A lisztet és a sütőport a tojásos keverékre szitálom, összekeverem. Megint nem keverem túl sokáig.



Amíg az olajat forrósítom a tésztát pihentetem (10 perc).



Teás kanállal diónyi darabkákat szaggatok a tésztából az olajba. A fánkocskák mindkét oldalát aranybarnára sütöm. Ügyeljünk, hogy az olaj megfelelő hőmérsékletű legyen, mert ha túl forró a fánkok külseje gyorsan megsül de a belseje nyers marad, ha viszont nem elég meleg nagyon megszívja magát olajjal. 


Papírtörlőre szedem, hogy leitatódjon, végül jól megporcukrozom.



Tálalhatjuk fahéjas vagy kakaós porcukorral, gyümölcsöntettel, lekvárral, csokiöntettel.


Megjegyzések

  1. Köszi a tippet! Ez tényleg gyorsnak hangzik!;)

    VálaszTörlés
  2. Ez az 5 perces fánk igazán jól néz ki! :))

    VálaszTörlés
  3. Gyorsan kielégíti édesség utáni vágyunkat!!! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szimpatikus az 5 perc! Na jó, maga a fánk is:-)

    VálaszTörlés
  5. Anyatigris, Gabriella, Vicuska, Gerda köszönöm szépen hozzászólásotok!:)

    Azért is jó még, mert általában a hozzávalók is a rendelkezésre állnak, tehát ripsz-ropsz és már ehetjük is a fánkot..:)

    VálaszTörlés
  6. Ma én is pont ezt sütöttem,de a csoki diszítést lemaradt,mivel nem jutott eszembe,de legközelebb nem felejtem!Nagyon szép lett!!!!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta