Lusta asszony rétese avagy szórós túrós



Lekvároskuktánál láttam meg ezt a sütit (persze előtte már sok helyen olvastam róla) és eldöntöttem most már feltétlen kipróbálom. 2 cs túró már egy ideje ott landolt a hűtőmben arra várva, hogy végre készüljön belőle valami. Gondoltam azért kapta a Lusta asszony rétese nevet, mert viszonylag egyszerűen, gyorsan elkészíthető. Mivel most időm nem sok van ezért bonyolultabb sütemények készítésére nem vállalkozok, de ez a recept kapóra jött. 

 Nézzük hogyan készül a lusta asszony rétese:

Hozzávalók:
15 dkg finomliszt
15 dkg rétesliszt
20 dkg cukor
1 sütőpor
50 dkg túró
citromhéj
10 dkg mazsola vagy bármilyen gyümölcs
2 cs vaníliás cukor
3 tojás
3 dl tej
10 dkg vaj

Elkészítése:
A lisztet, a sütőport és a cukrot összekeverem. Egy közepes méretű (25x35 cm) tepsi aljába a felolvasztott vaj felét belecsurgatom. Az elkevert liszt felét beleszórom a tepsibe, megrázom, hogy egyenletesen terüljön el.  
Rámorzsolom a túrót, citromhéjat reszelek rá, 1 cs vaníliás cukrot és a kevés tejben beáztatott mazsolát rászórom. Most a liszt másik fele következik. Erre egyenletesen rácsurgatom a maradék vajat.
Végül a tojásokat elkeverem a tejjel, vaníliás cukorral és ráöntözgetem. Villával megszurkálom, hogy mindenhova jusson a folyadékból.
Ezután érdemes fél órát pihentetni, hogy a süti teljesen átitatódjon.
Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 30 perc alatt készre sütöm.
Hagyom hűlni és  a tepsiben szeletelem fel.

Mazsola helyett bármilyen gyümölccsel készülhet pld: meggy, eper, barack, narancs.

Egyszerű elkészíteni és nagyon-nagyon finom.



Megjegyzések

  1. De jóóóóó :)))))
    Nagyon örülök, hogy nektek is ízlett ;-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta ez a süti. Én is sokszor sütöm, de még soha nem pihentettem. Köszi az ötletet.:)

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is rendszeres vendég mióta először készítettem, de mindig meggyes. Bár a mazsoltát is imádjuk.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretjük és valóban olyan finom éés egyszerű elkészíteni, de mi is gyümivel készítjük. Nagyon guszta lett

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta lett, megéheztem a látványtól!

    VálaszTörlés
  6. Guszta lett, én is szeretem ezt a sütit!

    VálaszTörlés
  7. Lekvároskukta! Annyira guszta volt a sütid, hogy azért kaptam kedvet...

    Gizi! Szívesen az ötletet, érdemes kipróbálnod, nekem így nagyon bevált!

    Dia, Bianka! Legközelebb gyümölccsel szeretném én is elkészíteni, biztos nagyon finom lehet....

    Egycsipet! Köszi, gyorsan küldök belőle:-))

    VálaszTörlés
  8. Ottis köszönöm! Egyetértek, nekem is nagyon ízlik.

    VálaszTörlés
  9. A blogomban találsz képet a gyümölcsösről, ha érdekel.

    VálaszTörlés
  10. Dia megnéztem a blogodban és nagyon gusztusos a meggyes is!
    Nemsoká érik a meggyünk, legközelebb úgy készítem....

    VálaszTörlés
  11. Az almás pite mellett a legkedvesebb süteményem! Mindig elhagyom a receptet, de most már tudom, hol találom ezek után. Köszi!! :))

    VálaszTörlés
  12. TeaMami örülök, hogy így meg lesz a recepted, hisz tényleg egyszerű és finom sütemény!

    VálaszTörlés
  13. Liza,de jó hogy jöttem,szeretnék mindenhova odaérni,de hát képtelen vagyok,időhiány,most sütöttem lusta sütit,de most Nálad tanultam róla valamit,pihentetni,ez a kulcsszó!!és az alján a vaj!Ezentúl ezt a receptet használom,köszi!!

    VálaszTörlés
  14. Mellissina örülök,hogy ide találtál és sikerült receptemmel segíteni.... Gyere máskor is, ha időd lesz!:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Hortobágyi húsos palacsinta

Pacalpörkölt