Madártej szelet


Nem nehéz elkészíteni, mégis nagyon finom, könnyű sütemény.

Hozzávalók:
a tésztához: 8 tojásfehérje, 8 evőkanál liszt, 8 evőkanál cukor, 1 cs sütőpor

a
krémhez: 8 tojássárgája, 4 e.kanál cukor, 5 e.kanál liszt, 4 dl tej, 3 cs vaníliás cukor, 18 dkg ráma margarin, 8 dkg porcukor
a tetejére
: 3 dl hulala tejszín

Elkészítése:
A tésztához a 8 tojásfehérjét félig felverem, hozzáadom a cukrot és jó keményre felverem. A sütőporral elvegyített lisztet beleszitálom, óvatosan összekeverem. 

Közép meleg sütőben (normál 23x38 cm-es tepsiben) Kb. 20-25 perc alatt megsül. Nem szabad túl sütni, mert akkor megkeményedik.
A krémhez a tojássárgákat, 2 cs vaníliás cukrot,  4 ek. cukrot jól kikeverem, hozzáadom a lisztet és a tejet, összekeverem, majd összefőzöm. 
A margarint is jól kikeverem a porcukorral és 1 cs vaníliás cukorral. Mikor a krém kihűlt hozzákeverem a kikevert margarint (én turmixal kevertetem össze, hogy könnyű, krémes legyen). 
A  hulalát felverés előtt jól lehűtöm, majd habbá verem. 
Végül a tésztára rákenem a krémet, rá a felvert tejszínhab, tetejét díszítésként megszórom csokidarával vagy kakaóporral.

Megjegyzések

  1. Ezt a habkönnyű édességet biztosan szeretni fogják az enyéim is.

    VálaszTörlés
  2. Ildikó bátran merem ajánlani, biztosan ízleni fog!
    Örülök, hogy rendszeres olvasónk lettél!

    VálaszTörlés
  3. Ezt is imádom:D:D
    A múltkor sütöttem meg torta formájában:)
    Viszont lenne egy kérdésem:) Amikor először néztem a receptet, kicsit tartottam a tésztájától, mert csak fehérjét tartalmaz. Nem lesz túl kemény a piskóta?
    Én ezt egy vastagabb gyümölcstorta piskótával oldottam meg és úgy is rettentő jó lett:)
    Üdv:
    diana
    www.vegtelenvalasztas.blogspot.com

    VálaszTörlés
  4. Diana nagyon jó megoldás az is amit írtál, de így sem lesz kemény a tészta.
    Keresztlányom szülinapjára is ezt sütöttem és mindenkinek nagyon ízlett, tehát bátran ajánlom.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Bianka kedves vagy!:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta