Boci szelet


Barátnőmnél ettem először Boci szeletet, nagyon mutatós és nagyon finom sütemény, el is kértem gyorsan a receptjét. Otthon vasárnapi desszertnek készítettem el, mit mondjak gyorsan kész van és gyorsan el is fogy. :-))
A nagy fiam legkedvesebb sütije lett, névnapjára is ezt kérte.


Hozzávalók:
4 tojás, 11 ek cukor, 11 ek étolaj, 15 ek tej, 15 ek liszt, 2 ek kakaópor, 1 cs sütőpor

a túrós részhez:
50 dkg túró, 4 ek búzadara, 1 tojás, 15 dkg cukor, 1 cs vaníliás cukor

Elkészítése:
A tojássárgáját a cukorral habosra keverem és hozzáadom a többi hozzávalókat, legvégül a keményre felvert tojásfehérjét. Papírral kibélelt közepes nagyságú tepsibe öntöm.
A túrós részhez a hozzávalókat összekeverem és kiskanál segítségével a tészta tetejére szaggatom. Ez a gombóc lesüllyed, ami nagyon mutatóssá teszi a sütit. Előmelegített közép meleg (170-180 fokos) sütőben 25-30 percig sütöm.

Az utóbbi időben sütőpor helyett szódabikarbónát szoktam használni. A túróba citromhéjat is reszelek.
  
Szerintem a túróba 2 ek búzadara és 1 tojás is elég, utoljára úgy készítettem és sokkal puhább lett!

Megjegyzések

  1. Jól néz ki! És mennyi szódabikarbónát a sütőpor helyett?

    VálaszTörlés
  2. Bocsi a szódabikarbóna mennyiséget elfelejtettem kiírni. Elég belőle 1 teáskanálnyi mennyiség! Próbáljátok ki megéri!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon mutatós és finom sütemény, el is hiszem, hogy kedvenc. :)

    VálaszTörlés
  4. Köszi! Szerintem megcsinálom valamikor!

    VálaszTörlés
  5. Egycsipet Köszi a kedves hozzászólást! Kiskuktának is üzenem mihamarabb próbáljátok ki. Utánna csak a puszikat kell bezsákolni az elismerés eredményeként!

    VálaszTörlés
  6. Hú de jól néz ki!!! Asszem szerepelni fog a hétvégi menüben:-)

    VálaszTörlés
  7. Hú de jó! Azt hiszem ilyet ettem egyszer, csak nem tudtam a nevét. :) Biztosan kipróbálom!

    VálaszTörlés
  8. Remélem sikerül! a túróhoz elég 1 tojás is. Utoljára én is így készítettem, mivel épp tojás szűkében voltam.

    VálaszTörlés
  9. Ha a csajok engedik,megveszem hozzá még ma ,ami hiányzik és kipróbálom!

    VálaszTörlés
  10. Lehet,hogy még ma kipróbálom!

    VálaszTörlés
  11. Hagytak a csajok kibontakozni-szuper lett!!!!!!!!!Köszi!

    VálaszTörlés
  12. Éva!
    Örülök neki! Egészségetekre!
    nagyon szívesen!

    VálaszTörlés
  13. Sziasztok! Végre eljutottam odáig tegnap, hogy kipróbáljam, pedig itt látom, hogy még decemberben írtam. Isteni jó lett! Libatojásból csináltam és mivel az óriási, elég volt összesen három darab. :) Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  14. Pixie Pie örülök, hogy jól sikerült a sütid, nagyon szívesen a receptet!!!

    VálaszTörlés
  15. Én is megsütöttem....hmm...isteni lett!Nyamiiiii!Szép hétvégét!

    VálaszTörlés
  16. Szila! Nagyon örülünk, hogy a süti jól sikerült és hogy benéztél hozzánk!:-)
    Kellemes hétvégét neked is!!!

    VálaszTörlés
  17. Ez olyasmi, mint a "pöttyöske", csak túró is van benne.kipróbáltam, és nagyon finom lett, köszi:)

    VálaszTörlés
  18. Nagyon szívesen, örülök, hogy megsütötted és sikert aratott!:)

    VálaszTörlés
  19. Szia Liza!

    Nagyon köszönöm, hogy megosztod velünk a receptjeidet. Én megsütöttem ezt a süteményt és valami fantasztikusan finom lett. Viszont másnap reggel még egy tepsivel kellett kezdenem a napot mert annyira finomra sikerült.
    Nagyon köszönöm!!!!

    VálaszTörlés
  20. Kedves Névtelen!
    Nagyon szívesen megosztom a receptjeimet és külön örülök, hogy elkészítetted és elnyerte tetszésedet.:)
    Nézelődj a többi receptjeim között is, remélem találsz köztük olyat, amellyel hasonló sikert arathatsz....

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Hortobágyi húsos palacsinta

Pacalpörkölt