Kapormártás édesen

Egyszerű mártás, amelyet rántott húsok, sült és főtt húsok mellé nagyon szeretünk.

A kaprot a konyhában többféleképp felhasználhatjuk. Mártást, főzeléket készíthetünk, sütemények, palacsinták töltelékeit ízesíthetjük (kapros túrós), savanyúsághoz - illetve ételek díszítésére is alkalmas. Különleges aromát kölcsönöz ételeinknek, talán ezért nem mindenki kedveli. Ismert gyógyhatása is.
Alig várom, hogy tavasszal szedhessek a kertből, hosszútávon viszont érdemes lefagyasztani, mert így az értékes ásványi anyagokból is kevesebbet veszít.

Hozzávalók:
1 csokor kapor, 2 púpos ek. liszt, 2 ek. margarin, 5 dl tej, 3 ek cukor

Elkészítése:
A margarinon megdinsztelem az apróra vágott kaprot. Hozzáadom a lisztet és ezzel is kicsit pirítom, majd felöntöm a tejjel, cukorral édesítem. Állandó keverés mellett ameddig be nem sűrűsödik, forralom. Melegen, vagy akár hidegen is nagyon finom!

A liszt helyett étkezési keményítővel is készíthetjük, csak abból én egy kicsit kevesebbet szoktam belerakni.




Megjegyzések

  1. Űdv. Én is pont így csinálom a kaporszószt, mi ezen a vidéken sültszalonnával esszük. Viszont próbáljátok ki sült húsokhoz is, oldalassal a legfinomabb.

    VálaszTörlés
  2. Sültszalonnával is biztos finom. Köszi a tanácsot. Én alföldi vagyok,itt inkább húsokhoz készítjük.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Hortobágyi húsos palacsinta

Pacalpörkölt