"Nem lehet abbahagyni" csirke


Ezzel a recepttel már régóta szemezgetek, többször, több receptes oldalon találkoztam már vele. Úgy döntöttem, ha már ennyire ajánlják (a neve is végül azt sugallja) elkészítem én is. Nem csalódtam benne, tényleg nagyon finom és gyorsan, egyszerűen elkészíthető.

Hozzávalók: 
(tk=teáskanál, ek=evőkanál)
1 közepes csirke (vagy 1,5 kg csirkecomb, szárny)
8 ek liszt, 1 csapott ek só, 1 csapott ek pirospaprika, 1 tk bors, 1 tk majoránna, 1 késhegynyi őrölt kömény, 3 gerezd fokhagyma, 15 dkg reszelt sajt (füstölt is lehet), 1 nagy fej hagyma, 1 nagy pohár tejföl, 1 dkg vaj a kikenéshez, 4 ek étolaj

Elkészítése:
A lisztet a fűszerekkel összekeverem, beleforgatom a csirkedarabokat, majd kivajazott tepsibe rakom. A vöröshagymát kevés olajon megdinsztelem, belekeverem a maradék fűszeres lisztet és ezt a húsokra kenem, erre szórom a sajtot és végül ráöntöm az olajjal, zúzott fokhagymával, 1 dl-nyi vízzel elkevert tejfölt. Alufóliával leborítom, kb. 1 óra hosszáig sütöm, végül a fóliát levéve rápirítok. Sült krumplival, rizzsel, vagy bármilyen salátával tálalom.


A saláta hozzávalói, amit mellé elkészítettem: 1 fej saláta, 2 kigyóuborka, 4 paradicsom,  1 paprika,1  sárgarépa, 1 lilahagyma. Az öntethez: 0,5 dl olivaolaj, 1 kis pohár joghurt, 1 kis pohár tejföl, 2 ek majonéz, 2 gerezd zúzott fokhagyma, kevés kapor, petrezselyemzöld

A salátát leveleire szedem, kisebb darabokra tépkedem és egy tálba rakom. Az uborkát, paradicsomot, paprikát, sárgarépát, lilahagymát felkockázom, rárakom a salátára. Sózom, borsozom, megszórom bazsalikommal, pici citromlevével meglocsolom és hűtőbe rakom.

Az öntet hozzávalóit összekeverem, a kaprot, petrezselymet apróra vágom úgy teszem hozzá.

Tálalásnál én külön adom az öntetet, így mindenki ízlése szerint tehet a salira.



Úgy is készítettem már, hogy a vöröshagyma helyett lilahagymát karikázok a tepsibe rakott husi tetejére, rászórom a maradék fűszeres lisztet, végül a reszelt sajtot, majd a fokhagymás tejfölt. Így még egyszerűbb, nem kell a hagymát külön megdinsztelni és ugyanolyan finom.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta