Tepertős pogácsa


 
Hozzávalók:
1kg liszt
1 tejföl
1 tojás
1 ek só
10 dkg zsír
2 dl tej
5 dkg élesztő
30 dkg tepertő
bors, só 
+ 1 tojás

Elkészítése: 
A lisztből, tejfölből, tojásból, zsírból, sóból és a tejben felfuttatott élesztőből tésztát dagasztok, majd meleg helyen kb. 30 percig duplájára kelesztem. Közben a tepertőt ledarálom, sózom, borsozom, s hogy könnyebben kenhető legyen mikróba kicsit felmelegítem.
Lisztezett deszkán ujjnyi vastagságúra kinyújtom és megkenem a tepertő 1/3 részével. Ezután a 2 szélét középre hajtom. Ismét megkenem 1/3 rész tepertővel, félbehajtom, az így kapott hosszúkás téglalapalapú tésztát megkenem a maradék tepertővel és újra félbehajtom. 30 percig meleg helyen pihentetem. 
Ezután kb. 2 ujjnyi vastagságúra kinyújtom. Tetejét fél cm mélyen, 1 cm szélesen felcsíkozom. Lisztezett pogácsa szaggatóval kiszaggatom. 
Sütőpapírral kibélelt tepsibe helyezem és kb 30 percig kelesztem.
Tetejét óvatosan megkenem tojással. A széleken a tojás ne csepegjen le, mert akkor nem kel meg rendesen. Forró sütőbe helyezem és aranysárgára sütöm.


A jó pogácsák a rétegek mentén könnyen szétszedhetőek. Változatosabb formákra is szoktam készíteni (lásd kép).

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta