Kapros sütőtökfőzelék édesen


Ősszel sikerült nagyobb mennyiségben sütőtököt beszereznem, így még van belőle. Sokféleképpen készítettem már belőle -  levest, süteményt, köretet, most a főzelékkel próbálkoztam meg. Mivel elég édesszájúak vagyunk, így az édes változatát választottam.

 Hozzávalók:
2 kisebb sütőtök
olaj
kapor
csipet só 
1 doboz tejföl 
1 ek liszt

Elkészítése: 
A sütőtököt meghámozom, lereszelem almareszelővel és a kaporral együtt (amit előtte apróra összedarabolok)  kevés olajon megfuttatom. Pici vizet öntök rá, sózom és addig főzöm, amíg a tök megpuhul. Tejfölből, lisztből, vízből habarást készítek, ráöntöm a főzelékre és összeforralom. Ízlés szerint cukrozom. Természetesen lehet sósan is fogyasztani.

Uzsonnára is ebből ettem, sőt egy kis fahéjjal is megszórtam. Akkorra már kihűlt és még finomabb volt, mint ebédkor melegen.

Megjegyzések

  1. Hú de érdekes párosítás....eszembe se jutna. Nagyon gusztán néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Igazából nekem is csak véletlen jutott eszembe.
    A fagyóba van befőttesüvegbe letéve rengeteg kapor és, hogy fogyjon, mivel túl sokáig nem jó tartani.
    Szerintem az íze még jobb volt, mint a kinézete.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta