Kelkáposztás lasagne

A következő receptet abból a szakácskönyvből néztem ki, amit a férjemnek vettem karácsonyra. Lehet, hogy fura, hogy ilyet ajándékoztam - mert ennek bizony nem minden férfi örülne - de arra gondoltam, hogy ez egy tésztás szakácskönyv, és mivel ő nagyon szereti a tésztás ételeket, így majd készítek neki belőle sok finomságot. Mindennap azt kérdezte mikor hazaért a munkából, hogy - na mit készítettél a könyvből? - és ma (szégyen - nem szégyen) végre elkészült az első étel belőle.
Hozzávalók:
kicsi kelkáposzta, só, olaj, 6 lasagne lap , szerecsendió, bors, 6 szelet baconszalonna ( én császár szalonnát használtam), 2 dl tejszín

Elkészítése: 
Legelőször a lasagne tésztáját gyúrom össze 1 tojásból,  1,5 dl vízből, sóból és annyi lisztből, hogy könnyen összedolgozható legyen.
A tojást a vizet és a sót egy tálba rakom, villával elkeverem, majd apránként hozzáadom a lisztet és jól összedolgozom, konyharuhával letakarva pihentetem.
Közben a káposztát megtisztítom, megmosom, torzsáját kivágom. 6 szép levelet egyesével lefejtek és bő lobogó vízben kb 1 percig blansírozom, hogy feltekeréshez elég puhává váljon.
Habszedővel kiszedem és hagyom lecsepegni.
A tésztát 6 részre osztom és kör formára nyújtom, mert így könnyebb  kifőzni. A lasagne lapokat egyesével főztem ki, adagonként kb 6 percig. A tésztalapokat a vízből kivéve egy konyharuhán lecsepegtetem. Ráhelyezem a káposztaleveleket, a baconszalonnát, sózom, borsozom. Ezután jó szorosan feltekerem. 
A maradik kelkáposztát vékony csíkokra vágom, olajon kb 5 perc alatt puhára párolom. Majd a tűzről lehúzva hozzáöntöm a tejszínt. Hőállótálat kivajazok, a káposzta felét beletöltöm, szorosan egymás mellé pakolom a tekercseket, majd befedem a káposztával. Lefedve hideg sütőbe tolom és kb. 60 percig sütöm. 
Sült céklával tálaltam, aminek a receptjét hamarosan leírom.

Megjegyzések

  1. De jó ötlet ez a lasagne-tekercselés - főleg káposztával! Nagyon tetszik!
    És le a kalappal előtted, hogy a tésztát is te készítetted el hozzá a bolti helyett.

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon jó ötlet, és annyira jól néz ki, hogy csuda.....

    VálaszTörlés
  3. Csatlakozom az előttem szólókhoz!:)

    VálaszTörlés
  4. Köszi csajok! Tényleg nagyon finom lett maga a tészta és persze így jelentősen olcsóbb, mint a bolti!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta