Szalagos fánk



Szalagos fánk készítését anyukámtól tanultam. Azóta ötvöztem egy kis Horváth Ilona recepttel, de alapjában azt a fontos dolgot, amiben az ő receptje eltér a többitől meghagytam. A lényege, hogy a tojásfehérjét felverem habnak és azt is a tésztához adom. Ezért-e - vagy azért, hogy az olvasztott vajat apránként csurgatom bele - nem tudom, de nagyon finom, pihe könnyű fánk lesz belőle.

Hozzávalók: kb 35 db-hoz
70 dkg liszt
 4 dl langyos tej
4 dkg élesztő
4 tojás
4 ek porcukor
8 dkg vaj
2 ek rum
1 kk só

Elkészítése:
Az élesztőt 1dl-nyi langyos tej és egy evőkanálnyi cukorral felfuttatom. A lisztet a kelesztőtálba szitálom. A tojásokat szétválasztom. A sárgáját a liszthez adom és a langyos tejjel, rummal, sóval, porcukorral és a felfuttatott élesztővel összekeverem, végül a kemény habbá vert tojásfehérjét is hozzáadom. Kb. 15 percig fakanállal dagasztom (lehet kenyérsütőben is dagasztatni), közben az olvasztott vajat fokozatosan belecsepegtetem. 
Ha már jó hólyagos tetejét liszttel megszórom, konyharuhával letakarom és meleg helyen kétszeresére kelesztem (35-40 perc). Előmelegített, lisztezett deszkán kezemmel 2-3 cm vastagra ellapogatom és pogácsaszaggatóval kiszaggatom, közepébe ujjal pici mélyedést nyomok. 
Még így is kicsit kelesztem, majd középforró (2 ujjnyi magas) olajban kisütöm. Amelyik oldala felül volt a deszkán az kerül az olajba alulra. Először fedő alatt, megfordítás után már nem szükséges lefedni.
Papírtörlőre szedem, hogy a felesleges olaj leitatódjon.
Vaníliás porcukorral jól meghintem, baracklekvárral tálalom.



Megjegyzések

  1. Hát igen, ez a nagybetűs szalagos.
    Még látványra is pille! :)
    Gyönyörűek!
    Az alsó 3 db-ot elviszem! :)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is gyönyörű!! Tökéletes!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek a fánkok!

    Ki szeretném próbálni a receptedet.
    Egyet szeretnék kérdezni, hogy a fél liter nem sok egy kicsit a 60 dkg liszthez? Ennyi folyadékkal igencsak lágy tésztát kapnánk.
    Köszi előre is a választ.
    gesztenye
    gesztenye.blogol.hu

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm lányok, nagyon jól esik a dicséret! Raindropnak küldöm is fénypostán!

    Gesztenyének üzenem, hogy nyugodtan próbálja ki, nekem így tényleg nagyon jól szokott sikerülni. Aki megkóstolta ugyanezt mondja...
    A tej mennyiségben benne van az is, amit az élesztő felfuttatásához használok. Azért írtam kb-ra, mert a liszt minőségétől is függ, hogy mennyit vesz fel, de legfeljebb fél-1 dl lehet az eltérés. Lehet, hogy épp azért ilyen puha, mert lágyabb tésztát készítek?

    VálaszTörlés
  5. Liza!

    Kipróbáltam, azt a részét, hogy a tojásfehérjét felverve teszem bele, Isteni lett. KÖszi az ötletet..

    VálaszTörlés
  6. Gesztenye nagyon szívesen, de úgy látom én is tanulok Tőled!

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűek!!!Szalagosak!!! Kell ennél több?? Igen egy jó kis kóstolás jól jött volna::)

    VálaszTörlés
  8. Gizi nagyon szívesen megkínáltalak volna:-))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta