Csirkemell gombával, ananásszal


Szeretek csirke- vagy pulykamellből készíteni, mert viszonylag gyorsan kész van és elég változatos, finom kajákat lehet belőlük kihozni. A következő receptet Andinál olvastam, és mivel nekem is megvoltak itthon a hozzávalók időm pedig nem sok volt, így neki láttam gyorsan elkészíteni. Az eredeti recept itt olvasható.

Hozzávalók:
8 szelet csirkemell ( pulykamell is lehet)
ugyanannyi fej gomba
1 konzerv ananász
1 pohár tejföl
1 tojás
 3 ek zsemlemorzsa
20 dkg füstölt sajt
só, bors az ízesítéshez

Elkészítése:
A csirkemellet vékonyra szeletelem, kiolajozott vagy vajazott tűzállótálba helyezem, fűszerezem, majd rárakom a megtisztított gombákat, amit szintén sózom, borsozom. Kicsi vizet öntök alá és berakom a sütőbe. Amíg sül elkészítem a mártást. Az ananászt eldarabolom, jól lecsurgatom. A tejfölt, a tojást, az ananászt, a reszelt sajt egy részét és a zsemlemorzsát összekeverem, sózom, borsozom és jól eldolgozom. Amikor a hús és a gomba már jól megpuhult ráöntöm a mártást. Tetejét megszórom a maradék sajttal és még együtt jó 20 percet sütöm. Köretnek  párolt rizst készítettem hozzá kukoricával és borsóval.
Nagyon finom lett.

Megjegyzések

  1. Maximálisan egyetértek veled.
    Sokan már divatból sem eszik a csirkét, mert "száraz és ízetlen", pedig ha jól van elkészítve, egészséges és nagyon finom tud lenni! Rengeteg variációja van, és gyorsan készül, ezért is esszük mi is többségében a szárnyasokat.
    Ez a recept tökéletes példa rá, el is mentettem! :)
    Szép fotó!

    VálaszTörlés
  2. Tényleg egyforma az ízlésünk. Imádom!
    Egyetértek Raindrop-al, mi is csirkések vagyunk!
    És a fotó is meseszép!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm lányok, kedvesek vagytok.
    Nálunk is legtöbbet szárnyast eszünk,főleg mióta férjem is fogyózik.

    VálaszTörlés
  4. Annyi jóság van a blogodban, hogy már nagyon éhes lettem. Pedig csak most múlt el az ebédidő. Nagyon guszta a találás is és nagyon finom lehet!:):):)

    VálaszTörlés
  5. Tücsi nagyon szépen köszönöm, örülök, hogy tetszenek receptjeink.:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta