Darált húsos rakott tészta


A családunk egyik fele a húst a másik fele pedig a tésztát kedveli, így olyan ételt kerestem, hogy mindnyájunknak kedvezzek vele. Így eset a választásom  a rakott tésztára, melyet egy kicsit a mi ízlésünkre formáztam.

Hozzávalók:
25 dkg tészta
50 dkg darált hús (sertés vagy pulyka)
10 dkg bacon
1 fej vöröshagyma
2 paprika
1 konzervbab (csemegekukorica, borsó is lehet)
1 csokor újhagyma
1 ek őrölt pirospaprika
4 ek paradicsompüré
só, frissen őrölt bors
3 kis (175 gr) tejföl
3 tojás
10 dkg reszelt sajt
  
Elkészítése:
A hagymát és a paprikát kockára vágom, a bacont csíkokra, az újhagymát karikára. Kevés olajon megpirítom a bacont, majd a vöröshagymát.
Hozzáadom a darált húst, a paprikát, együtt pirítom. Kevés vízzel felöntöm, sózom, borsozom, majoránnázom, hozzáadom a paradicsompürét, a pirospaprikát, lefedve párolom. 15 perc után hozzáadom a babot ( én csilis babot használtam, így egy kicsit csípős lett) és még kicsit együtt párolom. Végül a tűzről lehúzva hozzáadom az újhagymát.
 
Amíg a hús párolódik kifőzöm a tésztát sós vízben. Ha kész leszűröm és összekeverem a hússal és kiolajozott hőállótálba rakom.
 
A tojásokat  felverem, hozzákeverem  a tejfölt, enyhén megsózom.
Ráöntöm a tésztás húsra és a tetejét reszelt sajttal megszórom.
Forró sütőbe teszem. 10 perc után takarékra veszem a lángot, újabb 10 perc után megint teljes lángra. Még 10 perc és kész!

Megjegyzések

  1. A párom nagyon szereti a húsos rakott tésztát - épp most vett hozzá darált pulykát, hogy készítsek neki:) A kukorica számomra új, ki fogom próbálni! Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  2. Gyöngyi nagyon szívesen! Örülök, hogy tetszik, remélem ízleni fog!

    VálaszTörlés
  3. Imádom, nagyon finom lehet egy új kaja a receptfüzetemben :)

    VálaszTörlés
  4. B.! Tényleg fini, gyorsan elfogyott nálunk is, igaz vittem Keresztlányoméknak is belőle....

    VálaszTörlés
  5. Én is elkészítettem és nagyon finom lett! 500g tésztával csináltam és nagyon kiadós az egész családnak ízlett. Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  6. Andi köszönöm és örülök, hogy ízlett nektek is.:)
    Az én családom húsosabban szereti a tésztát, de több tésztával is biztos nagyon jó...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta