Madártej


A madártej egy egyszerűen elkészíthető desszert, amely jól lehűtve, csak hidegen igazán finom.
Én még mindig hagyományosan készítem talán azért, mert gyerekkoromat idézi - ahogy Anyukám vasárnap délután előhozta a jó hideg madártejet - isteni finom volt, mi gyerekek pillanatok alatt eltüntettük.
Igyekszem jó minőségű tejből (legalább 3,5 % zsírtartalmú) és házi tojásból készíteni.
Hozzávalók (kb. 8 adaghoz):
2 l tej
12 tojás
10-12 ek cukor (ízlés szerint)
1 vaníliás rúd (vagy 3-4 cs vaníliás cukor)


Elkészítése:
 A tejet odateszem forrni.
A tojásokat szétválasztom. A tojásfehérjét felverem - 1-2 csepp citromlével, végül  1-2 ek cukrot teszek hozzá és együtt nagyon jó keményre verem (nagyon fontos, hogy jó kemény legyen a hab).
A sárgájához hozzáadom a többi cukrot és a vaníliás cukrot, és turmix-al habos-fehérre kikevertetem.
Amikor a tej forrni kezdene takaréklángra veszem és így is hagyom (nem szabad forrnia). A tojáshabból habgaluskákat szaggatok bele. Egyszerre nem túl sokat, mert fövés közben nő. Pár percig ( kb.1-1) főzöm mindkét oldalát. Ha a habot kifőztem szűrőtálba szedem.
A tejet lehúzom a tűzről és óvatosan folyamatos kevergetés közben hozzáöntöm a kikevert tojássárgáját és együtt még összeforralom.
Végül a kifőtt habgaluskákat a tetejére rakom és tálalásig hideg helyre teszem.

Megjegyzések

  1. Kb. két hete ezt ennék és még mindig nem csináltam meg... Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Ez igazan finom!!!Tenyleg a gyerekkort idezi!!Igy kesziti anyam is,en is!!!Jaj hogy ennek egy kicsit!!!!

    VálaszTörlés
  3. Hamarosan, talan meg a heten el kell keszitenem! Ferjem mar egy ideje apropozik vele.
    Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  4. Egycsipet köszönöm,remélem kedvet csináltam hozzá!

    Judy szívesen küldök belőle fénypostán....

    Judith ha ajánlhatom járj minél előbb férjed kedvébe ... nem tart sokáig elkészíteni:-)

    VálaszTörlés
  5. Jaj de megenném... :(
    Kár is volt megnéznem, most ezzel fogok álmodni. Pár hete már a fejemben van, de lusta vagyok megcsinálni.
    Amikor írtad, hogy csak hidegen finom, na ott végem lett. :D

    VálaszTörlés
  6. Raindrop neked is küldöm ....
    Ja és szép álmokat kívánok!-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szeretem!!!! Már olyan régen volt nálunk, na most jól felcsigáztál vele!!! Én még karamellizált cukorral szoktam megcsorgatni a tetejét, úgy is nagyon finom.

    VálaszTörlés
  8. Gizi!
    Biztos nagyon finom és szép lehet tetején a karamellizált cukor!!!
    Jó étvágyat kívánok hozzá, ha elkészíted:-))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta