Szíve-nyelve leves

Nagyon régen főztem már ezt a hagyományos levest. Amióta nem vágunk disznót bizony feledésbe is merült. A minap egyik ismerősünktől kaptunk egy kis disznótoros kóstolót és felajánlotta a disznónyelvet és szívet, mondván hogy ők úgysem főzik meg. Akkor jutott eszembe, hogy milyen finom a szíve-nyelve leves kissé savanyúan. Gyorsan neki is láttam az elkészítésének.

Hozzávalók:
1-1 sertésszív és nyelv
1 fej vöröshagyma
2 szál sárgarépa
2 szál petrezselyem
3-4 db krumpli
1 gerezd fokhagyma
4 babérlevél
1 ek vegeta
fél pohár tejföl (kicsi)
1 ek liszt

Elkészítése:
Először is a nyelvet és szívet egészben megabálom. Annyi enyhén sós vízbe felteszem főni, hogy jól ellepje. Amikor kész (kb.1,5 óra) a nyelvet megtisztítom (lekaparom a fehér részt) és a szívvel együtt jó vékonyra eldarabolom (így el lehet tenni a fagyasztóba is, bármikor elővehető). 
A vöröshagymát megtisztítom, apróra vágom és kevés zsíradékban megdinsztelem. A zöldségeket megtisztítom, feldarabolom és hozzárakom a megdinsztelt vöröshagymához, majd kb 2 l vízzel felöntöm. Belerakom a feldarabolt szívet, nyelvet. Sózom, vegetázom,  hozzárakom a babérlevet, fokhagymát, később a kockára darabolt burgonyát. Addig főzöm, amíg a zöldségek megpuhulnak. 
A végén a tejfölből és lisztből kicsi víz hozzáadásával habarást készítek és a kész leveshez adom. Együtt még összeforralom. Összedarabolt petrezselyemzölddel meghintem. 
Tálalásnál ecetet adok hozzá.

Megjegyzések

  1. Húúúúú ez nagyon finom leves!!!! Az anyu szokott ilyet főzni, de régen nem ettem már. Most itt legeltetem a szemem, és szinte érzem az ízét is.:)

    VálaszTörlés
  2. Gizi egyetértek, tényleg nagyon finom! Én is Anyukámtól tanultam és érdekes, hogy gyerekkoromban nem ettem meg, most meg nagyon szeretem.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta