Töltött tyúk


A receptet egy kedves ismerős házaspártól kaptam. Már régóta készülök, hogy elkészítem, de mindig közbe jött valami. Most végre rászántam magam. Ehhez az ételhez bizony idejében fel kell kelni, mivel elég időigényes elkészíteni, de a végeredmény mindenért kárpótol. Az íze egyszerűen isteni. De nem csak a töltött tyúknak hanem a levesnek is amit belőle főzök.

Hozzávalók:
1 fél tyúk, ami nincs összedarabolva
1 fej vöröshagyma
8 száraz zsemle
8 tojás
1 csirkemáj vagy a tyúk mája (de ha van lehet többet is belerakni)
1 csokor zöldség zöldje
só, bors, majoránna
1 l tej

Elkészítése:
Mindenek előtt összekészítem a hozzávalókat:
A meglangyosított tejben beáztatom a zsemléket. Túl hosszú ideig sem szabad áztatni,mert mancsossá válhat. Addig célszerű, hogy könnyedén szétnyomkodható legyen. (Ha véletlen nincs tej langyos vízben is lehet, de tejben finomabb). A májat késsel elkapargatom. A zöldség zöldjét összevágom apróra. A tojásokat felverem, sózom, borsozom. Én úgy készítem, hogy annyi csipet só amennyi a tojás.

Az apróra vágott vöröshagymát megdinsztelem olajon. Közben hozzáadom a zöldség zöldet és azzal is dinsztelem egy kicsit. Majd félrehúzom, hogy egy kicsit visszahűljön az olaj (mert ha túl forró a máj megkeményedik) és beleteszem a májat. Kicsit átpirítom és hozzáteszem a zsemlét, ezt is átsütöm picit, majd végül hozzáadom a tojást. Végül sózom, borsozom, majoránnázom és együtt picit összesütöm. Nem baj, ha kicsit intenzívebb az íze, mert ebből a sütés folyamán veszít egy kicsit. Hagyom, hogy hűljön egy kicsit, majd óvatosan megtöltöm a tyúkot, a bőre és a hús közötti részt. Én díszítő pisztollyal töltöm meg, úgy hogy több helyen is fellazítom a bőrt, de csak éppen annyira, hogy a pisztoly hegye beférjen. Ezt abból a meggondolásból csináltam így, hogy ne kelljen a bőrt utólag tűzögetni.

A kimaradt tölteléket muffin formába kisütöm, amit előtte kizsírozok és lisztezek.

Mivel tyúkról van szó, így hosszú idejű főzést igényel. Ezért odateszem főni levesnek. 2 órahosszáig főzöm. Majd kiveszem a levesből tepsibe rakom, megszórom egy kis vegetával. Ha úgy látom, hogy még puhulhat a hús alufóliát rakok rá, és még így sütöm a sütőben 1 órahosszát. Majd leveszem róla az alufóliát és pirosra sütöm. Felszeletelve, párolt zöldséggel és muffin töltelékkel tálalom.

Megjegyzések

  1. De gyönyörű színe van...kár hogy én nem ehetem ezeket a töltött dolgokat a zsemle miatt....a mi fajta zsemlénk olyan drágák, és olyan rosszak....

    VálaszTörlés
  2. B.! köszönöm szépen!
    Andi! Köszi neked is!
    De maga a tyúk is nagyon finomra sült ám! Csirkéből is el lehet készíteni!

    VálaszTörlés
  3. Első Anyósom készítette így a vasárnapi menüt - megvolt a leves, és a főétel is. Nemrég olvastam valahol, hogy "francia töltött tyúknak" hívják.. Marhaság, az Anyós a szlovák határ mellett lakott, és már gyerekkorában is így tanulta, a 20-as években.. Azt se tudták, hol vannak a franciák..
    Nagyon finom, igaz, hogy macerás picit, de inkább az időigényessége miatt. Köszönöm, hogy eszembe juttattad, ezer éve nem főztem sütöttem, most majd napirendre kerül:)

    VálaszTörlés
  4. Gyöngyi!
    Szerintem sincs sok köze a franciákhoz!
    Örülök, hogy eszedbe juttattam! Hát hajrá láss, hozzá készítsd el te is!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta