Borzaska



Régóta tervezem, hogy a borzaskát elkészítem, de valahogy mindig halasztódott. Az elhatározás végleg akkor született meg amikor nemrég megláttam Ottisnál, és kedvet kaptam rá. Sajnálom, hogy eddig nem készítettem.  Az eredeti borzaska sertéshúsból készül, én pulykából készítettem, de biztos finom csirkemellből is.

Hozzávalók:
6 szelet pulykahús
5-6 közepes burgonya
2 tojás
3 ek liszt
3 gerezd fokhagyma
tejföl
sajt

Elkészítése:
A hússzeleteket kiklopfolom, sózom, borsozom. A krumplikat meghámozom és nagy lyukú reszelőn lereszelem. Ezt félóráig állni hagyom.
Utána kinyomkodom, hozzákeverem a tojást és a lisztet és két gerezd fokhagymát belereszelek. Sózom, borsozom ízlés szerint. 
A hússzeleteket először lisztbe, majd a krumpliba mártom, jó rátapogatom a masszát és középforró olajban szép pirosra sütöm. Papírtörlőre kiszedem, hogy leitatódjon. Tálalásnál tetejét fokhagymás tejföllel megkenem, sajttal megszórom.

Nagylányom készített hozzá salátát.


 Saláta elkészítése:
Hasonlóan készítette el, mint a görög salátát, de mivel nem szereti az olivabogyót és a fetasajtot ezeket nem rakott bele. 
Az uborka, paradicsom, lilahagyma mellé még felkockázott 1 sárgarépát és egy paprikát is. Jó kemény trappista sajt volt itthon, így azt is kockázott hozzá. Végül enyhén besózta, oregánóval megszórta és egy pici olivaolajjal összekeverte. Fincsi lett, mondtam is neki máskor is elkészítheti.


Megjegyzések

  1. Hú de szeretem.
    Én így kérem ahogy van!
    Szerintem hétvégén csinálok....
    Nagyon guszta!!!

    VálaszTörlés
  2. Úgy látom, kitört a Borzaska láz.. Nálam régebben kezdődött:)

    VálaszTörlés
  3. Férjem élete értelme, egyik kedvenc étele :)

    VálaszTörlés
  4. Andi szívesen megkínálnálak - de csak ajánlani tudom!

    Gyöngyi tényleg láttam nálad is régebben, tudat alatt biztos itt motoszkált!

    Bianka én először készítettem, de nálunk is kedvenc lesz.....

    VálaszTörlés
  5. Hát, ezt a lázat most én is elkapom :-)

    Anikó, Liza!
    Kérlek látogassatok el hozzám mindketten. Van ott valami a számotokra.

    VálaszTörlés
  6. Ottis köszönöm és a receptet is!

    Ani érdemes tényleg elkészíteni, nagyon finom.
    Megyek gyorsan meglátogatlak:-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Hortobágyi húsos palacsinta

Pacalpörkölt