Kiemelt bejegyzés

Töltött szalagos fánkocskák

Farsang tájékán minden héten legalább egyszer sütök fánkot, mert családom ezt igényli. Nem mintha máskor nem lenne ugyanolyan finom, de ...

Pillecukros torta

Múlt héten volt a szülinapom. Hetek óta fundálódtam, milyen tortát készítsek magamnak. Marcipános bevonatút szerettem volna, de sajna nem mertem hozzáfogni. Előtte nap a Lidl-ben is fél órát keringtem, de még mindig nem tudtam eldönteni mi is legyen a torta tetején. Végül feladtam, irány a pénztár. Ekkor a férjem meglátta a pillecukrot. Azt mondta vegyél nekem egy zacsival. Na ekkor ugrott be, mi lenne, ha ezzel vonnám be a tortám. Mikor hazaértünk persze mind a három fiú neki esett a pillecukornak, alig bírtam kiszedni a kezükből, de a felét sikerült megmentenem, hát íme a végeredmény. Na jó nem lett valami gyönyörű, de  ez volt az első ilyen jellegű tortám, az íze azért finom lett.

Hozzávalók:

a krémhez:
2 cs. vaníliás pudingpor
7 dl tej
25 dkg margarin
15 dkg porcukor
mázhoz
15 dkg pillecukor
10 dkg porcukor
2 ek. víz
2 ek. étkezési keményítő

Elkészítése:
Először is megsütöm a piskótát. 
Majd a krémet készítem el. A pudingot megfőzöm a tejben. A margarint a porcukorral habosra kikeverem, amit a kihűlt pudinghoz keverem. Ezzel a krémmel megkenem a 4 részre vágott tortát.
 

Máz készítése: vízgőz felett elkezdem kavargatni a pillecukrot. Apránként hozzáadom a többi hozzávalót is. Mikor teljesen folyékonnyá válik ráöntöm a torta tetejére, gyorsan kell vele bánni, mert könnyen dermed.
A tetejét csokimázzal díszítettem.

Valamelyik nap Liza olvasta Gizinél, hogy a pillecukrot házilag is el lehet készíteni. Legközelebb ki fogom próbálni, mert végül is bevált a pillecukros bevonó (finom lett), és legalább a fiúktól sem kell sajnálnom!





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...