Kakaós és fahéjas csigák



A csülkös bableves után második félének általában vagy palacsintát, vagy valamilyen kelt tésztát készítek. 
Keresztanyám lepet meg mindig isteni finom kakaós csigákkal, most elhatároztam én is elkészítem.
Ebből a mennyiségből amit leírok bizony jókora adag lesz, egy népes család (nálunk 8 fő) bőven jóllakik belőle, de még másnap reggelire, tízóraira is marad.
 
Hozzávalók:
1 kg liszt
6 dl tej
5 dkg élesztő
4 ek cukor
1 tk só
25 dkg margarin
10 dkg vaj
3 tojássárgája
cukrozott kakaópor (12-15 ek)
fahéj
 
Elkészítése:
Az élesztőt kevés cukorral kb 1 dl langyos tejben felfuttatom. A lisztet a lágy margarinnal összemorzsolom, hozzáadom a cukrot, sót, tojássárgákat és a maradék langyos tejet. Végül a felfuttatott élesztőt is hozzáadom és 15-20 percig dagasztom (ha van kenyérsütő abban érdemes megdagasztatni). Végül tetejét meghintem liszttel, letakarom és meleg helyen duplájára kelesztem (1 óra). 

A tésztát ketté veszem. Egyik felét 0,5-1 cm vastagságú, téglalap alakúra kinyújtom. Tetejét megkenem olvasztott vajjal és cukros kakaóporral jó vastagon megszórom. Utána jó szorosan feltekerem, mint a bejglit és ujjnyi vastagságúra eldarabolom. Sütőpapírral kibélelt tepsibe rakom, egymástól egy kicsit távolabb, hogy legyen hely a keléshez.  

A másik tésztával is ugyanígy járok el, csak azt fahéjjal szórom meg (mivel Anyukám cukorbeteg így én nem teszek bele cukrot, de aki édesen szereti természetesen cukorral elkevert fahéjjal szórja meg). 

Kb. fél órát kelesztem, majd 170 fokos sütőben halványbarnára sütöm. Félsütésben, mikor már kezd színt kapni  kiveszem a sütőből és tetejét megkenem meleg cukros-vaníliás tejjel, majd visszatolom a sütőbe és készre sütöm. 

Megjegyzések

  1. Nagyon szépek a csigáid, olyan ennivalóan szépek. Ha túl sok lenne nektek, nyugodtan küldjed át hozzám.:))

    VálaszTörlés
  2. Én egy fahéjast kérek...:-) Marha jól néznek ki! Na jó a fiúknak küldhetsz két kakaóst is. :-)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a dicséreteket!
    Nagyon szívesen küldök mindenkinek, nyissátok ki az ablakot (de csak holnap a jó napos időben!):-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek lettek! Hogy tudtad ilyen precíziósan felvágni, hogy ilyen szabályosak a csigák? Nagyon guszta.

    VálaszTörlés
  5. Hű, de guszta. Regelire légysziiiii Küldesz :)))

    VálaszTörlés
  6. Pixie Pie köszi. Pedig tényleg először készítettem, én is csodálkozom (na meg azért a szebbeket fotóztam):-)

    Bianka szívesen küldenék neked is, de már sajnos elfogyott!

    VálaszTörlés
  7. Hú,de nagyon jól néznek ki!!!

    VálaszTörlés
  8. A héten egyszer már megcsináltam ma bableves lesz persze holnap is újra megsütöm, mert a férjemnek nagyon ízlett. Csak kakaósat és a feléből készítem. Csináltam már egy-két fajta kakaós csigát ez volt a legfinomabb.

    VálaszTörlés
  9. Maryenne nagyon köszönöm, örülök, hogy ízlett a férjednek is. Természetesen elég a fél adag, mi elég sokan vagyunk hozzá, azért készítek ennyit!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jól néznek ki:)
    Én eddig levelestésztából csináltam, de most szerintem áttérek a te receptedre:)
    Majd mondom, hogy sikerültek:D

    VálaszTörlés
  11. Levelestésztából sem lehet rossz, legközelebb én meg azt próbálom ki.
    Kelttésztás is finom, kíváncsi vagyok hogy sikerül!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta