Brokkoli krémleves

A brokkoli krémlevest nem csak azért kedvelem, mert szerintem a krémlevesek közül az egyik legfinomabb, hanem magáról a növény élettani hatásáról is már sok jót hallottam.
Bővebbet itt olvashatunk róla.

Hozzávalók:
50 dkg brokkoli
1 közepes fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 közepes burgonya
3-4 dkg vaj
1,2 l húsleves vagy 1 húsleves kocka
1 dl tejszín
1 tk ételkeményítő
2 szelet pirítós
10 dkg reszelt sajt

Elkészítése:
Először is a  vöröshagymát, fokhagymát megtisztítom és apróra darabolom. A krumplit is megpucolom és kockára vágom. A brokkolit rózsáira szedem, megmosom. Én a brokkoli szárát is félig levágom és azt is felkockázom. 

A vajon megdinsztelem a hagymákat, rárakom a brokkoli rózsákat és a szárat valamint a burgonyát és együtt még 3-4 percig párolom. Felöntöm a húslevessel (ha nincs vízzel és húsleveskockával), sózom, borsozom és fedő alatt puhára főzöm. 

Kiszedem a zöldségeket és összeturmixolom (nem botmixerrel, hanem turmixal, mert így sokkal krémesebb lesz). Fokozatosan hozzákeverem a levest, újra tűzre teszem. 

A tejszínt elkeverem az étkezési keményítővel úgy, hogy fokozatosan felhígítom egy kis levessel, majd a többi leveshez adom és összeforralom.

Feltétnek 2 szelet kenyeret megpirítok és apróra felkockázom, valamint reszelt sajttal tálalom.

Készítettem már úgy is, hogy a reszelt sajtot még a tűzön lévő forró levesbe kevertem, ami így beleolvadt. Tetejére pedig 10 dkg szeletelt mandulát pirítottam.

Megjegyzések

  1. Hétvégén nálunk is ez volt, a lányok és én is szeretjük, férjem kevésbé. Guszta nagyon a tied is!

    VálaszTörlés
  2. A brokkolit, csak levesnek eszem meg, főleg ezt meg is enném annyira guszta :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! Mi is nagyon szeretjük, rendszeresen készítem.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon köszönöm lányok!
    Nálunk is kedvenc, mindenki szereti, így én is gyakran készítem.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta