Sajtos roló


A sajtos roló nem csak nagyon mutatós, hanem ízletes, finom nassolni való sós sütemény. Sütésétől eddig visszatartott, hogy nincs hozzá sütőhengerem, de aztán valahol olvastam, hogy fakanál nyelére tekerve is elkészíthető. Találtam a fagyasztómban még 2 cs leveles tésztát, így hétvégére neki láttam a rolóknak.

Hozzávalók:
2 cs leveles tészta  
1 tojás  
5 dl tej 
6 ek liszt
25 dkg reszelt sajt 
10 dkg vaj 

őrölt bors 
szerecsendió

Elkészítése: 
Először is a leveles tésztát kinyújtom 3-4 mm vastagságúra és kb. 2 cm széles csíkokra vágom.  
A fakanál nyeleket vékonyan kivajazom, hogy könnyen lecsússzon majd róla a roló.
A tészta csíkot rátekerem a fakanál nyélre úgy, hogy kicsit (0,5 cm) fedjék egymást.
Lekenem felvert tojással, egy hőálló tál falára helyezem őket úgy, hogy a tészta ne érjen le. Előmelegített 200 fokos sütőben kb. 15 percig sütöm. 
Szerencsém, hogy itthon elég sok fakanalam van, ezért kétszer sikerült kisütnöm az adagokat. Még melegen lehúzom a rolókat a nyélről és félrerakom hűlni.

Közben elkészítem a sajtkrémet.
Először a lisztet kevesebb hideg tejjel csomómentesre kikeverem, majd hozzáöntve a többi tejet állandó kevergetés mellett kis lángon sűrűre főzöm. Leveszem a tűzről és kb. 3-4 perc múlva belekeverem a reszelt sajtot (végeire hagyok belőle) és a vajat.  
Sózom, borsozom, megszórom egy kis szerecsendióval és simára keverem.

Ha kihűlt a roló 4-5 cm-es egyforma nagyságúra darabolom, habzsák segítségével megtöltöm a sajtkrémmel úgy, hogy a végeire is kerüljön. Végül mindkét végét reszelt sajtba mártom.

A sütőhenger valamennyivel vastagabb, mint a fakanál nyél, tehát valószínű ha azzal készítjük ehhez a krémadaghoz 1 cs leveles tészta is elég.


Megjegyzések

  1. :) Ilyet anyósom készített mindig :),sajnos azóta sem ettem:(

    VálaszTörlés
  2. Jujj, ez annyira finom! Nagyon szeretem!!
    Készülök én is sütni, nem régen kaptam új "segédeszközöket", amire tekerhetem a tésztát. Cirok szárból készültek a rudak, de kukorica száram is van, csak azok már nagyon használtak.

    VálaszTörlés
  3. Nagyszerü!!!Muszaj lesz meg vasarolni vagy 10 fakanalat(majdnem az egesz fakanalamnak nem kerek a nyele)Ezt le is irom!!Jò ejszakát kivánok!!!

    VálaszTörlés
  4. Andi érdemes kipróbálni!

    Thrini milyen ötletes, én ilyen "segédeszközökre" nem is gondoltam. Legközelebb én is ilyenből készíttetek rudat...

    Szepyke küldök egy kis kóstolót!:-)

    Judy akkor már lehet, hogy sütőhengert érdemes venni, vagy Thrini által ajánlottat használni...
    Jó éjt kívánok én is!!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szeretem de még nem csináltam!

    VálaszTörlés
  6. Maryenne tényleg finom, érdemes kipróbálnod!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta