Joghurtos meggyes pite


Amilyen gyorsan elkészíthető ez a sütemény olyan gyorsan el is fogy - annyira finom!!!
Ilyenkor nyáron, mikor sokfajta gyümölcs érik többször megsütöm a joghurtos pitét. Egy tartalmasabb leves után második félének is megfelel, de ha váratlan vendég érkezik  is gyorsan összeállítható. Receptjét már fejből tudom, hisz annyira egyszerű, mert a fő mérőeszköz a joghurtos pohár.
Tésztája könnyű a joghurttól - a gyümölcsökkel pedig variálhatjuk az ízhatást. Most a meggyünk érik, de készítettem már cseresznyével, szilvával, sárgabarackkal. 
Ki-ki ízlése szerint variálhatja a gyümölcsöket, lehet több fajtából is. Tetejét esetleg megszórhatjuk durvára vágott dióval, reszelt citromhéjjal.

Joghurtos meggyes pite

Hozzávalók:
3 tojás
2 kis pohár natúr joghurt
3 joghurtos pohár liszt (én felesben réteslisztet használtam)
1,5 pohár cukor
1 pohár olaj
1 sütőpor
1 vaníliáscukor
csipet só
1 ek cukrozatlan kakaópor
50-60 dkg meggy (kifejtve)

Elkészítése:
A joghurtokat egy tálba öntöm és hozzáadom az olajat, csipet sót, összekeverem. Azért kezdem így, hogy a mércém meglegyen. 
Másik edénybe a tojásokat a cukrokkal egy ovális habverő segítségével habosra kikavarom. Ezt összevegyítem az olajos joghurttal, majd beleszitálom a sütőporos lisztet. Simára kikeverem a tésztát.


Egy normál méretű tepsit (kb.25x35 cm) sütőpapírral kibélelek, a tészta kétharmadát beleöntöm, a maradék tésztába pedig beleszitálom a kakaóport. Jól elkeverem és a többi tészta tetejére öntöm. Habverővel egy kicsit belekavarok, hogy kicsit márványos legyen. Ez idáig kb. 10 perc.


És most jöhet a meggy, amit természetesen előtte kifejtek. (Egy kicsit savanyúnak éreztem, ezért 2 ek cukorhoz hozzáadtam 1 tk fahéjat és ezt a meggyel összekevertem).


Végül a meggyet rászórom a tészta tetejére és előmelegített 160 fokos sütőben kb. 40 percig sütöm (tűpróbával megnézem, mikor jó).


A tészta tetejére sütés előtt szórhatunk még durvára darabolt diót vagy mogyorót is.