Mézes krémes




Nagyon régen sütöttem már ezt a fajta süteményt, de mikor Gizinél megláttam eszembe jutott, hogy régebben nálunk is nagy sikere volt. Mivel már a receptet sem találtam meg, így teljesen az ő leírása alapján készítettem el. Ezúton is köszönöm neki, mert nagyon finom lett!
Érdemes a süteményt 1-2 nappal előbb elkészíteni, hogy megpuhuljon és az ízek összeérjenek.

Hozzávalók:
55 dkg  liszt
15 dkg  porcukor
3 ek zsír
4 ek méz
1 tk szódabikarbóna
1 tojás
1 dl tej
fahéj ízlés szerint
 
 Krém:
5 dl tej

10 dkg búzadara
20 dkg cukor (15 dkg cukorral is elég)
2 cs vaníliás cukor
1-2 ek rum
25 dkg margarin 
baracklekvár

Csokimáz:
5 dkg margarin
5 ek porcukor
2 ek kakaó
3 ek forró víz


vagy 10 dkg étcsoki, 1 ek olaj
 
Elkészítése:
Egy tálba összekeverem a lisztet, szódabikarbónát, 
porcukrot és a fahéjat.
A felolvasztott zsírt és a mézet a liszt közepébe öntöm. 
A tejben elkeverem a kissé felvert egész tojást és ezt is hozzáadom, majd elkezdem összegyúrni.
 Jól nyújtható tésztát kell kapni, ha túl kemény lenne még tejet adok hozzá, de csak kanalanként.


A tésztát négy egyenlő részre osztom. Én méretre vágott (25x35 cm-es) zsírpapíron nyújtom ki az ilyen jellegű tésztákat és tepsi hátlapján sütöm ki. Előmelegített sütőben, közepes lángon rövid idő (8-10 perc) alatt kisülnek. 

Ameddig a lapok hűlnek elkészítem a krémet:
A  tejhez hozzáadom a búzadarát, 15 dkg cukrot és állandó kevergetés mellett addig főzöm, amíg teljesen besűrűsödik. Picit hagyom hűlni, majd hozzáadom a feldarabolt margarint és jó habosra kikevertetem. Vaníliás cukorral, rummal vagy rumaromával ízesítem.

Az első lapot megkenem a krém felével, a másodikat a lekvárral, a harmadikat a maradék krémmel. Majd ráhelyezem a negyedik lapot is, amire pedig csokimázat készítek.
A hozzávalókat vízgőz felett felolvasztom. Kicsit hagyom hűlni és egyenletesen rákenem a süti tetejére.
Másnap, amikor már a krémtől a lapok is megpuhultak egyenletesre felszeletelem.



Megjegyzések

  1. Nagyon guszta, igazi házi süti íze lehet!:-))

    VálaszTörlés
  2. Bianka nagyon köszönöm!

    Andi köszönöm, tényleg fincsi házi süti!

    VálaszTörlés
  3. A mézes krémes igazi házi sütemény. Nagyon sokszor készítem én is. Kivétel most karácsonykor nem készítettem el. De ami késik az nem múlik! Látványra egyszerűen isteni:):):)

    VálaszTörlés
  4. Tücsi köszönöm szépen, kedves vagy. Te is biztos nagyon finomat szoktál sütni!:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta