Kiemelt bejegyzés

Töltött szalagos fánkocskák

Farsang tájékán minden héten legalább egyszer sütök fánkot, mert családom ezt igényli. Nem mintha máskor nem lenne ugyanolyan finom, de ...

Túró torta




Újabb tortát sütöttem. Ezúttal a 19 éves unokatesómnak kellett sütnöm. Az volt a kívánsága, hogy túrós legyen, de ne legyen a túró benne szemcsés vagy darabos. Ezért botmixerrel jól átdolgoztam.
Arra gondoltam, hogy a zselé se folyjon le, ezért sütöm a piskóta egy részét gyümölcstorta formában. Mikor elkészítettem a krémet egy kicsit kevésnek találtam, ezért kevertem még bele a 2 joghurtot. Nagyon finom, krémesre sikerült így, az ünnepeltnek is nagyon ízlett.


Hozzávalók:

Krémhez:
1 cs vaníliás pudingpor
3 dl tej
7 ek cukor
3 dkg margarin
50 dkg túró
0,5 dl hulala tejszín
2 doboz 110 g-os Danone vaníliás joghurt

Zselé:
2 dl forró víz
3 dl málnaszörp
25 gr zselatin

Elkészítése:
A vizes piskótának elkészítem a tésztáját (kakaópor helyett is lisztet mérek). A massza felét a gyümölcstorta formába, a másik felét 26 cm-es tortaformába sütöm ki.

Közben elkészítem a krémet:
 Megfőzöm a pudingot a 7 ek cukorral. Még forrón hozzáadom a margarint, így a puding nem bőrösödik meg, könnyebb vele dolgozni. A túrót botmixerrel átdolgozom. A tejszínt kemény habnak felverem.

Mikor a puding kihűl hozzáadom a túrót, a tejszín felét és a Danone-t.
Mikor a piskóta is kihült a tortaformában sütött piskótát ketté vágom. Az egyiket megkenem a krémmel, ráhelyezem a másik lapot is, majd a gyümölcstortaformában sült piskótát. Azt is megkenem krémmel, de csak vékonyan.


A tortát kívülről a maradék tejszínnel kenem le. A torta szélét tejszínhab csíkkal díszítem.


Zselé készítése: A vízbe belekeverem a zselatint, majd mikor elolvadt hozzáöntöm a szörpöt is. Kicsit várok vele, hogy dermedjen, majd szép fokozatosan ráöntöm a torta tetejére.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...