Rakott brokkolis penne



Régóta készülök már ezt az ételt elkészíteni, de valahogy mindig halasztottam. Talán azért, mert az eredeti recept szerint eléggé vegetáriánus ételnek tűnik ( mi meg nem vagyunk azok ugye). Végül úgy döntöttem, hogy csempészek bele egy kis húsfélét, így a hűtőmben éppen fellelhető sonkát és bacon szalonnát. Nagyon finom lett, még a férjem is megdicsérte, pedig ő nem egy tészta rajongó.

Hozzávalók: 
80 dkg brokkoli (most fagyasztott)
1 tk ételízesítő
1 cs penne tészta (50 dkg)
15 dkg bacon szalonna
15 dkg sonka
1 kis pohár tejföl (1,75 dl)
3 gerezd fokhagyma 
só, bors, oregano
10 dkg vaj
5 dl tej
2 evőkanál liszt
25 dkg reszelt sajt


A brokkolit rózsáira szedem, megmosom. 5 dkg vajon megfuttatom, kevés vizet öntök alá, rászórom az ételízesítőt és megpárolom.
Közben a tésztát is sós vízben kifőzöm. Miután kész lecsepegtetem, összekeverem a kis doboz tejföllel, a kockákra vágott sonkával, a zsírjára sütött baconszalonnával, a zúzott fokhagymával és egy kevés reszelt sajttal. 




Amíg ezek főnek elkészítem a sajtos besamelmártást: 5 dkg vajat olvasztok, hozzáteszem a 2 ek lisztet. Ezt  simára keverem, felengedem a tejjel, összeforralom majd hozzákeverem a sajt felét. 


Kivajazok egy jénai tálat, beleteszem a tészta felét, ráhalmozom a brokkoli felét, sózom, borsozom, megszórom egy kevés oreganóval, ráöntöm a sajtmártás egy harmadát, majd újrakezdem a rétegezést - tészta, brokkoli, fűszerezés, megmaradt sajtmártás. A maradék reszelt sajtot a tetejére szórom és sütőben addig sütöm, amíg a teteje kicsit pirulni kezd (20-25 perc).





Megjegyzések

  1. :)))) A múlt héten készítettem hasonlót, gombás-brokkolis változatban - csak nem nézett ki ilyen jól, mert nem lehetett szeletelni. Azért persze elfogyott. ;D

    VálaszTörlés
  2. Liza,nagyon guszta,elkészitem,mi szeretjük a tésztás ételeket!!!

    VálaszTörlés
  3. Egycsipet köszönöm!:)
    Jó félóra is eltelt, mire én is lefotóztam. Gondolom, ahogy hűl a sajtmártás sűrűsödik és azért lesz ilyen jól szeletelhető.

    Mellissina, ha szeretitek érdemes elkészítened, tényleg nagyon finom!:))

    Bianka neked is köszönöm, nálunk mindenkinek nagyon ízlett!:)

    VálaszTörlés
  4. Most irom,pénteken készitem!!!remélem sikerül!!!!

    VálaszTörlés
  5. Remélem én is, nagyon örülnék, ha nálad is beválna!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Hortobágyi húsos palacsinta

Pacalpörkölt