Túrós batyu



Régóta készülök már a túrós batyut megsütni, na most végre rászántam magam. Nagyon szeretem a boltit is, de ez tényleg sokkal sokkal finomabb és nem utolsó sorban olcsóbb is. A receptet Limaránál láttam - az alapján készítettem el. Köszönet neki, nagyon finom lett.

Hozzávalók:
60 dkg liszt 
3,3 dl tej
2,.5 dkg élesztő
3 evőkanál cukor
1 mokkáskanál só
8 dkg olvasztott vaj
1 tojás

Túró töltelékhez:
50 dkg túró
2 csapott evőkanál búzadara
4-5 evőkanál cukor (túrótól is függ)
1 cs vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
10 dkg mazsola
2 tojás

Mivel nekem kenyérsütőgépem nincs, így kézzel dagasztom ki a tésztát. Az élesztőt 1 kanál cukorral és 1 dl langyos tejjel felfuttatom. A lisztet, cukrot, sót, tojást és a maradék langyos tejet egy tálba mérem és hozzáadom a felfuttatott élesztőt is. Alaposan kidolgozom, közben fokozatosan hozzáadagolom az olvasztott vajat. 10-15 perc dagasztás után a tésztát letakarom és langyos helyen duplájára kelesztem. 

Amíg kel elkészítem a tölteléket. A túrót villával áttöröm. A tojásokat szétválasztom, a tojásfehérjét habbá verem. A túróhoz hozzákeverem a cukrot, tojássárgáját, citromhéjat, búzadarát, vaníliás cukrot, mazsolát és végül óvatosan a tojásfehérje habot.

A megkelt tésztát lisztezett deszkán kinyújtom kb. 3 mm vastagságúra. Feldarabolom 10x10 cm-es négyzetre és mindnek a közepébe rakok 1 kanálnyi tölteléket. A sarkokat átlósan középen összefogom és csavarok rajta egyet. Sütőpapirral kibélelt tepsibe rakom és még hagyom kelni 20-30 percet. Ekkor tojással lekenem a tetejét és előmelegített sütőben 180 fokon 15 - 20 percig sütöm.



Megjegyzések

  1. Nagyon szépre sikerült a süteményed!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű!!! Nagyon guszta, imádom a túrós batyut.Nagyon régen sütöttem, köszi hogy eszembe hoztad.:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszták! Én is régóta készülök már arra, hogy megsüssem! Lehet, hogy most már itt az ideje! :) Gratulálok! Biztos finomak is!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a kedves kommenteket, és ne halasszátok sokáig az elkészítését!:))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta