Duna hullám



Régi, kedvenc süteményünk a Duna hullám. Azért is szeretem, mert lehet variálni a gyümölcsökkel és mindig más-más ízt kapunk. Készítettem már meggyel, sárgabarackkal, őszibarackkal, körtével. Nem csak a gyümölcsöket, hanem a tésztát is variálhatjuk. Például alulra rakjuk a sárga tésztát, rá a kakaós tésztát és úgy a gyümölcsöt, vagy a két tészta közé a gyümölcsöt. De így is mutatós, ahogy legutoljára készítettem.

Hozzávalók:
35 dkg liszt
20 dkg cukor
150 ml olaj
150 ml tej
4 tojás
1 púpos ek kakaópor
1 sütőpor
1 ü meggy befőtt vagy más gyümölcs (60-70 dkg)

Krémhez:
7 dl tej
2 cs vaníliás pudingpor
6 ek cukor
20 dkg margarin vagy vaj

tetejére 10 dkg étcsoki vagy csokimáz




A tojássárgáját a cukorral, az olajjal meg a tejjel habosra keverem, aztán szép lassan hozzávegyítem a sütőporos lisztet. A tojásfehérjét pici citromlével nagyon jó keményre felverem és ehhez óvatosan, nagy mozdulatokkal hozzákeverem az elkészített tészta többi részét.



A kész masszát kettéosztom. Felébe egy jó ek. kakaót szitálok, jól összekavarom, majd sütőpapírral kibélelt (30x38 cm) tepsibe simítom. A sárga tésztát a tetejére simítom és villával egy kicsit összekeverem, hogy hullámos legyen. Végül a lecsurgatott, kimagozott meggyet egyenletesen rárakom. Előmelegített sütőben 170 fokon 30-35 percig sütöm. 



Közben elkészítem a krémet. A pudingot kevés hideg tejben csomómentesre kikeverem, hozzáöntöm a többi tejhez amit már odatettem a tűzre. Hozzáadom a cukrot és állandó kevergetés közben forrástól kb. 1 percig főzöm. Mikor kész lehúzom a tűzről és belekeverem a margarint. Jó krémesre kikeverem és hűlni hagyom.



Végül a kihűlt krémet a tészta tetejére kenem, majd csokit reszelek rá, vagy dupla adag csokimázat csurgatok rá.


Megjegyzések

  1. Én eddig csak meggyel készítettem, úgy nagy kedvenc nálunk is. Máris jöhetne, rég sütöttem már...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet, igazán guszta

    VálaszTörlés
  3. Szuper jól néz ki a süti:)) Tényleg milyen régóta készülök egy Dunahullámra:)) Köszi az ötletet és a szép receptet:))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta! Biztosan nagyon finom!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta