Göngyölt csirkemell ananásszal, baconnal



Ma a vasárnapi ebéd készítése közben jutott az eszembe - ahogy nézegettem a csirke melléből mit kellene készítenem - hogy karácsonykor általában göngyölt húst is szoktam rakni az ünnepi asztalra. Elkészítettem tehát ezt a viszonylag egyszerű, de mégis finom hústekercset. Eredeti recept sonkaszeletekkel írja, de a  hűtőbe csak baconszalonna volt, ezért azt raktam bele. Megállta a helyét, nagyon pikáns íze lett - családom jóváhagyta, így szerepelhet a karácsonyi menüben.

Hozzávalók:
2 nagy csirkemell (kicsontozva)
10 dkg baconszalonna (vagy sonkaszelet)
10 dkg reszelt sajt
ananász kompót
liszt, tojás, zsemlemorzsa a panírozáshoz

Elkészítése:
A melleket vékonyabb oldalánál ketté vágtam, vagyis szétnyitottam a húst. Ezt egyenletes vékonyra kiklopfoltam, mindkét oldalát megsóztam. Ráterítettem a baconszalonnát, rá a reszelt sajtot (de lehet szeletben is rárakni a sajtot) és a vékonyra eldarabolt ananászt. Nagyon szorosan feltekertem, fogvájóval összetűztem. Kipaníroztam úgy, hogy tojásba és zsemlemorzsába kétszer mártottam. Fedő alatt, lassú tűzön sütöttem ki. Szeletelni akkor érdemes, ha legalább egy negyedórát hűlt.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta