Gyorsan elkészíthető szalagos fánk


Tényleg szalagos! Tényleg nagyon finom könnyű! Szinte 1 óra alatt elkészíthető!
A szomszédasszonyomtól kaptam ezt a fánk receptet, azt mondta nagyon gyorsan elkészíthető. Hát gondoltam, ha már ilyen gyors kipróbálom. Bevallom kételkedtem benne, hogy kelesztés nélkül jó lesz, de a végeredmény meggyőzött. Olyan puha lett, szinte omlott az ember szájában. És ami a legjobb az egészben, hogy 1 adagot 1 órahossza alatt elkészítettem.

Hozzávalók:
70 dkg liszt
4 dl langyos tej
3 tojás
5 dkg élesztő
2 kk cukor az élesztő felfuttatásához
3 ek porcukor
csipet só
5 dkg olvasztott zsír
pici rum

Elkészítése:
A lényeg, hogy meleg helyen, langyos hozzávalókkal dolgozzunk. Az élesztőt kb. 1 dl langyos tejben a cukorral felfuttatom. Hozzákeverem a liszthez, hozzáadom a maradék tejet, a tojássárgáját, cukrot, a sót és a kemény habbá felvert fehérjét. Az olvasztott zsírt pedig dagasztás közben keverem hozzá, de csak apránként (ez nagyon fontos, hogy legalább 5-6 részletben, fokozatosan adjuk hozzá). Kb. 20 percig fakanállal dagasztom. Lisztezett deszkán elnyújtom kb. 2 cm  vastagságúra, majd pogácsaszaggatóval kiszaggatom. 34 darab lett belőle. Bőséges nem túl forró olajban már sütöm is. Tetejét vaníliás porcukorral jól megszórom.

Megjegyzések

  1. Ezt en is kiprobalom hamarosan!!!Nagyon jo nez ki!!!

    VálaszTörlés
  2. Jól hangzik a recept és valóban nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
  3. Neki kellene nekem is állnom már végre...:)

    VálaszTörlés
  4. Köszi az elismerő véleményeket! Próbáljátok ki lányok! Jó dagasztást!

    VálaszTörlés
  5. Hú de tetszik!!! Erőt veszek magamon és kipróbálom :-)

    VálaszTörlés
  6. Jaj nekem is kellene már csinálni, a párom itt rágja a fülem....el is zavarom a monitor elől. De szerintem nem úszom meg a hétvégén.

    VálaszTörlés
  7. Excellent recipes! Beautiful blog! Compliments for everything!

    VálaszTörlés
  8. Viki! Andi!
    Van egy tippem, hogy könnyítsetek! Vegyétek rá a párotokat segítsen egy kicsi verni a fánktésztát!:)
    Nina!
    I say thank you for it very much you are kind!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jó recept, a fánkok a bizonyítékok: csodásak lettek!!!

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörűek lettek!!! Még nem is hallottam, hogy kelesztés nélkül is lehet fánkot sütni. Köszi a receptet!!

    VálaszTörlés
  11. Trinity! Gizi!
    Köszönöm az elismerés!
    Nagyon jól esik! A receptet nagyon szívesen!

    VálaszTörlés
  12. Nálam kevesen szeretik jobban a fánkot... :)
    Oda vagyok érte!
    Szóval nem tudok mást tenni, mint vinni az összeset!
    Gyönyörűek! Igazi puha, szalagos! Jaj. :D

    VálaszTörlés
  13. Raindrop!
    Szívesen megkínálnálak, nálunk is nagyon szereti a család ! Az elmúlt héten 5 adagot kellett sütnöm, mert a nagy fiam állandóan ezzel nyúz!

    VálaszTörlés
  14. Nagyon szeretjük. Olyan szép fánkokat sütsz :). Nekem mindig olyan göm formájuak leszenk

    VálaszTörlés
  15. B.
    Köszönöm szépen!
    Mielőtt az olajba beletenném kicsit a közepét széthúzom az ujjaimmal. Az olajba úgy teszem, hogy a lisztes fele legyen felfelé.

    VálaszTörlés
  16. Nagyon nagyon szépen köszönöm, hogy van ez a blog.Sosem sikerült a fánk, most végre gyerekek örömére sikerült,köszönöm még egyszer.Nagyon nagy örömöt szereztek nekem.

    VálaszTörlés
  17. Mi örülünk, hogy rátaláltál blogunkra és sikerült is választani receptjeink közül.
    Nézz szét további receptjeink között is, hátha találsz még kedvetekre valót.

    VálaszTörlés
  18. Kedves Liza!
    Viszem a receptet,mert fánkot nem könnyű sütni.köszi!!!!

    VálaszTörlés
  19. Mellissina nagyon szívesen a receptet, próbáld ki, szerintem nem nehéz így elkészíteni!:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta