Nudli, krumplipogácsa

 

A burgonyás tésztát azért szeretem, mert belőle többfajta ételt lehet készíteni (nudli, krumplipogácsa, gombóc). Talán legtöbb időt a nudli formázása vesz igénybe. Nem is tudom hol olvastam, hogy nem is olyan nagy baj, ha egy kicsit "eldeformálódott", mert legalább eltér a készen kapható fagyasztottól. Na én ezt elég jól betartom, mert van mikor nem mindig jól sikerül megformálnom.
Az íze pedig -  ne is vitassuk, szerintem a házi magasan az élen jár, mint a boltban kapható utánzatok.

Hozzávalók a tésztához:
1 kg burgonya
kb. 30 dkg liszt (a krumpli minőségétől függ)
2 tojás
1 ek zsír

Elkészítése:
A krumplit jól megmosom és héjában megfőzöm. Ha kész héját lehúzom és krumplinyomóval áttöröm.
Sózom, hozzáadom a zsírt és mikor meghűlt hozzáadom a tojást és annyi lisztet, hogy kellően lágy, de gyúrható tésztát kapjak. Jól összegyúrom, majd kétfelé veszem.
Egyik felét lisztezett deszkán kinyújtom ujjnyi vastagságúra, majd ujjnyi csíkokra vágom lisztezett késsel és még a csíkokat is 3-4 cm-re darabolom. Ezeket a szeleteket lisztes tenyérrel a lisztezett deszkán elgörgetem, így alakul ki a nudli forma. Óvatosan görgessük, mert ha nagyon erősen nyomjuk vagy a deszkához, vagy a tenyerünkhöz fog ragaszkodni és nem győzünk lisztezni. Így is érdemes még a kész hengereket is meghinteni, ha nagyon tapadnának egymáshoz.
Forró, sós vízben a nudlikat több adagban kifőzöm. Ahogy beleteszem a vízbe és főzés közben is megkeverem, hogy oda ne ragadjon az edény aljára. Akkor jó, ha feljöttek a víz tetejére. Végül szűrőkanállal kiszedem, jól lecsepegtetem és 1 ek forró zsírral vagy olajjal összeforgatom.
A kész nudlikat pirított zsemlemorzsával (prézlis), porcukros darált mákkal, vagy sósan tejföllel, reszelt sajttal megszórva tálalom.


Krumplipogácsa készítése:
A tészta másik felét lisztezett deszkán vékonyra (kb. 1 cm) kinyújtom. Pogácsaszaggatóval korongokat szúrok ki és  jó forró, bő olajban mindkét oldalát kisütöm. Papírtörlőre szedem, hogy a felesleges olaj leitatódjon.
Végül házi baracklekvárral kettőt összeragasztok. Tetejét porcukorral meghintem. Nagyon finom.

Megjegyzések

  1. Nudlit én is szoktam, nagyon fini. De pogácsát még nem csináltam, nagyon jó ötlet.Köszi
    Nagyokat nyelek ám így kora reggel.... :-)

    VálaszTörlés
  2. B. = Bianka

    Hű tudtok élni, a nudli az egyik kedvencem. Gyermekkoromban angyalbögyörőnek hívtam :)

    VálaszTörlés
  3. Nudliiiiiiiii! :)
    Mindenféle nudli...
    Minden mennyiségben!
    Krumplipogácsa lekvárral vagy anélkül gulyásleveshez...
    Minden mennyiségben!

    VálaszTörlés
  4. Hű de jó, hogy eszembe juttattad! Van egy kis fagyasztott ringlószilvám, jó lesz gombóckáknak. :) Ilyen összeragasztott pogácsás változatot még nem is láttam, akkor már ezt is kipróbálom. Tiszta olyan mint a szalagos fánk! :)

    VálaszTörlés
  5. Andi, Pixie Pie érdemes kipróbálni a pogácsát, mert nagyon finom és még egyszerűbb elkészíteni, mint a nudlit. Férjem a főtt tésztákat nem nagyon szereti, de sütve már jöhet.

    Bianka az angyalbögyörő elnevezés nagyon jó, mástól is halottam már!
    Felénk így nem ismerik.....

    Raindrop tényleg igazad van, jó tartalmas leves után isteni minden változata:-)

    VálaszTörlés
  6. Mennyire szeretem a nudlit! Mákkal, sooooooooooook mákkal! :)

    VálaszTörlés
  7. Szepyke a mákos a legjobb szerintem is!

    VálaszTörlés
  8. Akkor csatlakozom az előttem szólókhoz, jöhet mind a három!:-)) Nagyanyám szokta a krumpli pogácsának valót zsírban kisütni, soha nem sütötte sütőben.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta