Aranygaluska vaníliasodóval

Jól gondoltam, mikor dupla adagot kevertettem be az aranygaluskából, mert az első tepsivel pillanatok alatt elfogyott. Kedves kis családom nagyon szereti az édességet, főleg az ilyen kelt tésztából készült finomságot. Vaníliasodót készítettem hozzá, de az hamarabb elfogyott, mint a süti - így másnap nagyfiam a reggeli kakaójával fogyasztotta el a maradékot.

Hozzávalók a tésztához:
50 dkg liszt
3 dl tej
8 dkg cukor
3 dkg élesztő
2 tojás
8 dkg vaj
kevés só
reszelt citromhéj

a tészta megszórásához:
10 dkg olvasztott vaj
15 dkg darált dió
10 dkg cukor
mazsola
fahéj

Elkészítése:
Az élesztőt pici tejben cukorral felfuttatom, majd a többi hozzávalókból kelt tésztát készítek (én kenyérsütőben dagasztatom).
Mikor duplájára megkelt lisztezett deszkára öntöm és ujjnyi vastagságúra nyújtom. Ezután lisztbe mártott dió nagyságú pogácsaszaggatóval kiszaggatom. A pogácsákat olvasztott vajba egyenként megmártogatom. Szorosan egymás mellé helyezem őket egy magas falú tepsibe. Megszórom a cukorral összekevert dióval, mazsolával és fahéjjal.
40 percig kelesztem majd közepesen meleg sütőben világosbarnára sütöm.
Vaníliasodóval tálalom.

Hozzávalók a vaníliasodóhoz:
5 dl tej
2 tojás
10 dkg cukor
1/2 csomag vaníliás pudingpor
A tojássárgáját a cukorral, a pudinggal pici tejben elkeverem csomómentesen, majd a többi tejjel összekeverem és felforralom, állandó keverés mellett vigyázva, hogy a tojás nehogy összekapódjon. Majd vízgőz felett hozzákeverem a tojásfehérje felvert habját.

Megjegyzések

  1. Imádom!!!
    Nagyszülőkre emlékeztet!!Mama csinálta mindig!
    Ezer éve készülök, hogy csinálok, de a sütőmbe nem sül meg a kelt tészta:(

    Nagyon guszta!! De ennék:D

    VálaszTörlés
  2. Imádom, le is tudnál kenyerezni egy adaggal

    VálaszTörlés
  3. Nekem is a gyerekkoromat idézi, nagyon régen ettem...

    VálaszTörlés
  4. Képzeljétek lányok! Én gyerek koromban soha nem ettem aranygaluskát. Életemben először a férjem készített nekem ilyet. Illetve nekem és kb 60 családnak, mivel ő étteremben szakácsként dolgozott és onnan mentett meg nekem egy jelentős adagot! Azóta is imádom mindkettőt :-)

    VálaszTörlés
  5. Imádom! :))
    És kakaós sodót készítek hozzá, azzal szeretjük. Jujj, de megenném most!

    VálaszTörlés
  6. Én most készitem éppen,most kel a tészta,három nappal ezelőtt határoztam el,hogy aranygaluskát sütök,azóta több helyen olvastam,hogy aranygaluskát készitettek,ugy látszik,a csillagok állása szerint,aranygaluska szezon van!!!!
    Mi vanilia sodóval.Mindenkinek jó étvágyat!

    VálaszTörlés
  7. Bármikor-BÁRMENNYI JÖHET! A VILÁG LEGJOBB ÉDESSÉGE.

    VálaszTörlés
  8. Egycsipet!
    Szerintem legközelebb én is kipróbálom a kakaós sodót.
    Mellissina!
    Szeretem ezt a csillagállást, remélem sokáig tart még!!!
    Dia!
    Nálunk is nagyon kapós édesség.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta