Töltött cukkini



Zöldségek közül talán legjobban a cukkinit kedvelem, mert igen változatos kajákat lehet belőle kihozni (leves, főzelék, sütve, rántva, vagy bármilyen zöldséggel készült ételhez felhasználható). Most legutoljára töltött cukkinit készítettem. Ismerősöm szerint levest is nagyon finomat lehet belőle főzni, úgyhogy legközelebb majd azt készítek.

Hozzávalók:
1 nagy fej vöröshagyma
50 dkg darált hús
1 kis csésze rizs
só, bors, piros paprika
2 db közepes nagyságú cukkini
1 doboz tejföl

Elkészítése: 
A felkockázott hagymát odateszem dinsztelni. Majd ráöntöm a rizst és a húst.  Sóval, borssal és piros paprikával fűszerezem. Vizet öntök rá, együtt puhára párolom.  
Közben a cukkiniket megmosom, kettévágom (nem szoktam megpucolni) és a belsejét  kivájom úgy, hogy 1-2 cm széle maradjon.  Fiatalabb, vagy kisebb cukkini kivájt részét felkockázva hozzáadom a töltelékhez. Végül a kész húsos tölteléket a cukkinikra halmozom, tejföllet megkenem a tetejét és hőálló tálba berakom a sütőbe. Közepes hőmérsékleten addig sütöm amíg a cukkini megpuhul.


Megjegyzések

  1. nagyon szeretem, igazán guszta

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon szeretem a cukkinit, és ez nagyon guszta lett.

    VálaszTörlés
  3. Mi is nagyon szeretjük a cukkinit. Hamarosan újabb receptekkel fogok jelentkezni.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta