Mozart torta


Ez a torta még a férjem szülinapjára készült. Meglepi bulit szerveztünk neki Keresztanyukám segítségével. A drágám nem is számított rá, hogy ilyen merényletet készülünk ellene elkövetni.
Szerettem volna valami újdonságot készíteni neki, ezért már hetekkel a buli előtt elkezdtem bújni az oldalakat. Moha lapján találtam meg ezt a jó kis tortát.
Kisebb változtatások történtek a receptben, de mindenkinek nagyon ízlett a torta így is.
Sajnos a nagy ünnepi kavalkádban nem sikerült szeletben is lefotóznom, mert mire észbe kaptam már nem maradt belőle.

Hozzávalók: 
krém:
8 tojás
20 dkg cukor
2 flakon mandula aroma
4 evőkanál liszt
4 dl tej
20 dkg vaj

1 rúd marcipán
fél üveg Nutella

Elkészítés:
Először is megsütöm a 6 tojásos vizes piskótát.
Ameddig hűl elkészítem a krémet.
A  tojásokat elkeverem a cukorral, liszttel, mandulaaromával, hozzáöntöm a tejet és kis lángon állandó kevergetés mellet addig főzöm míg besűrűsödik. Hagyom hűlni. Mikor kész hozzákeverem a vajat amit előzőleg habosra kevertem (a krémből teszek félre a díszítéshez is, de mire rákerült a sor a szemfüles családtagok jól megdézsmálták).
A marcipánt kinyújtom akkorára, mint a torta. A nutellát a mikróba picit megmelegítem.
A piskótát háromba vágom, megkenem  a zöld krémmel, erre ráterítem a marcipánt. Megkenem a  nutellával és beteszem a  hűtőbe, hogy egy kicsit dermedjen. Majd mikor megszilárdult ráteszem a második piskótalapot, ezt is megkenem a krémmel és végül ráhelyezem a harmadik piskótalapot is. A maradék krémmel kívülről is bekenem a tortát.
De mivel a krém elfogyott nem lett elég a díszítésre, ezért egy kis hulala tejszínnel díszítettem, amibe csepegtettem egy kis mandula aromát.

Megjegyzések

  1. Szép lett és biztos finom is!

    VálaszTörlés
  2. Szép lett nagyon! Ezzel a recepttel már én is szemezek egy ideje, de még nem találtam senkit, akinek megsüthetném. :D
    Boldog szülinapot a férjednek!

    VálaszTörlés
  3. Boldog szülinapot
    Nagyon szép a színe

    VálaszTörlés
  4. Ottis!
    Igen nagyon finom volt.

    Egycsipet!
    Próbáld ki szerintem nagyon jól kis recept.

    Bianka!
    Átadom az ünnepeltnek!
    Köszi.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta