Kakaós kuglóf és egy kedves díj



Mióta megvan a kuglófformám egymás után készítem a kuglófokat, a fiúk is nagyon szeretik egy kis kakaó vagy tea mellé. Csak időm nem nagyon van felrakni a blogra, így csak gyűlnek a receptek. A múlt héten is kipróbáltam két új receptet amit sikerült végül lefotóznom is. Íme az egyik:

Hozzávalók a tésztához:
50 dkg liszt
3 dkg élesztő

3 dl langyos tej
5 ek porcukor
1 db tojássárga
1citrom reszelt héja
1 cs vaníliás cukor
5 dkg olvasztott vaj
1 csipet só
végül:
2 dkg puha mazsola
1 ek holland kakaópor


Először is lisztből, tejből, élesztőből és cukorból kovászt készítek, amit felfuttatok. Én ezt is már a kenyérdagasztógépben végeztetem. A többi hozzávalót is hozzáadagolom és jól kidolgoztatom a géppel. 

Utána kettőbe veszem a tésztát és az egyik felébe a mazsolát, másik felébe a kakaóport gyúrom bele. 
Külön tálban szobahőmérsékleten duplájára kelesztem.
A megkelt tésztákat rudakká sodrom, összecsavarom őket és kivajazott, lisztezett kuglófformába rakom. 
Így is jó félórát kelesztem, majd közép meleg sütőben 45-50 percig sütöm.
A kisült kuglófot a formával együtt megfordítom, egy tálcára borítom és  a formában hagyom kihűlni.
Ha kihűlt leveszem a formát és lehet díszíteni olvasztott csokoládéval, cukorgyönggyel vagy egyszerűen porcukorral.




Közben egy nagyon kellemes meglepetés is ért bennünket: díjat kaptunk Kollegától, amit ezúton is nagyon köszönünk neki. Megtiszteltetés és nagyon jól esik, hogy gondolt ránk így is, hogy ennyire elvagyunk veszve. 
Szeretettel tovább adjuk a díjat minden kedves blogtársunknak akik látogatnak bennünket illetve akikhez mi is szívesen benézünk.


Megjegyzések

  1. Micsoda gyönyörűség! Szinte idáig érzem az illatát! A látvány önmagáért beszél, igazi kuglófot sütöttél, nagyon kívánatos!

    VálaszTörlés
  2. Még sosem ettem kuglófot, be kell szereznem egy formát, nagyon guszta lett.

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép ez a kuglóf, gratulálok hozzá!!
    Formám az van, de bevallom még nem sütöttem benne kuglófot, de egyre nagyobb késztetést érzek rá.:))

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű! Imádom a kelt kuglófot, elbírnék most egy szelettel. :)

    VálaszTörlés
  5. A kuglóf nagyon jól néz ki, kipróbálom rövidesen, a díjhoz gratulálok!

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű lett a kuglófod, látni a tésztáján, hogy milyen pihe-puha!

    A díjhoz gratulálok! :)

    VálaszTörlés
  7. Köszi Latsia!
    Hamarosan újabb recepttel jelentkezem!

    Kati! Szerintem mihamarabb szerezz be egy sütőformát, mert nagyon finom!

    Köszönöm Gizi!
    Ajánlom,hogy próbáld ki!

    Köszönöm egycsipet!
    Hát igen nagyon finom. Én ebre szoktam készíteni, de kakaóval vagy tejcsivel uzsira is nagyon fincsi.

    Köszönöm Éva! A gratulációt is!

    Köszi Bianka!

    Köszi Szemirámisz!
    Valóban nagyon omlosz..

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű a textúrája, elmentem a receptet!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta