Epres szelet


Eper szezon idején milyen gyümölcsös szeletet készíthet az ember, bizony epreset! Nekem ez az alap receptem - bármilyen gyümölccsel elkészíthető és nagyon finom. Egy valamit rontottam el benne, hogy színtelen tortazselét használtam a tetejére (mert ez volt idehaza), mutatósabb lett volna, ha pirossal készítem. No majd legközelebb. Az alapreceptet már felraktam blogomban itt, de egy két dolgot változtattam rajta, ezért újra leírom.


Hozzávalók
a tésztához:
6 tojás
6 ek cukor
6 ek liszt
2 ek kakaópor
1 dl étolaj
1 sütőpor
a krémhez:
2 cs vaníliás pudingpor
6 dl tej
6 ek cukor
5 dl habtejszín
1cs 20g-os zselatin fix (Dr. Oetker)
50 dkg eper
2 cs tortazselépor



A tojásokat külön választom, a tojássárgáját a cukorral és olajjal jól kikavarom. A tojásfehérjét jó keményre felverem. A liszthez adom a sütőport, beleszitálom a kakaóport. A kikevert sárgájához fokozatosan hozzáadom a kakaós lisztet, majd óvatosan belekeverem a tojásfehérje habot. 
A normálnál egy kicsivel nagyobb (28x38-as) tepsit sütőpapírral kibélelek és beleöntöm a masszát. Előmelegített 170 fokos sütőben kb félórát sütöm (tűpróbával megnézem, hogy jó-e).

Közben elkészítem a krémet. 
A pudingporokat kevés tejben csomómentesre kikeverem és a cukorral együtt hozzáadom a többi forrni feltett tejhez. Állandóan kevergetve forrástól még 1 percig főzöm. Utána jól lehűtöm.

A tejszínt jó keményre felverem. Mivel most nem hulala tejszínt kaptam ebbe egy zselatin fixet is beletettem a csomagoláson leírt módon (cukrot nem tettem hozzá, mert a tejszín cukrozott volt). Végül hozzákeverem a kihűlt pudinghoz, mixerrel jól összedolgozom, hogy krémes legyen. 

Az elkészített krémet a tészta tetejére kenem. 

A gyümölcsöket megmosom, félbe vágom és úgy rakom a süteményre, hogy szeletelésnél minden kockára jusson egy-egy gyümölcs. 

Amit most változtattam rajta, hogy a tetejére zselatint készítettem.
A  tortazseléket fél liter hideg vízben feloldom (fele arányban készíthető gyümölcslével is), hozzáadok 6 ek cukrot és állandó kevergetés közben felforralom. 15 másodpercig főzöm, majd a tűzről levéve hűlni hagyom. Közben ahogy hűl kevergetni kell és amikor már kicsit kezd szilárdulni a süteményre egyenletesen ráöntöm. Végül hűtőbe teszem, hogy teljesen megszilárduljon.



Megjegyzések

  1. Nagyon-nagyon guszta, és én ezzel a zselével is bevállalnék pár szeletkét. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, finom sütemény ! Én is így jártam a múltkor a zselével de meggylével készítettem el és jó lett!

    VálaszTörlés
  3. Gizi nagyon köszönöm, küldenék, de már elfogyott...:)
    Éva igazad van, utána gondoltam én is, hogy valami gyümölcslével színesíthettem volna a zselét.
    Bianka, Ottis köszönöm!:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta