Kiemelt bejegyzés

Zöldséges hús pennével

 Hozzávalók: Pulykamell, vagy bármilyen sovány hús gomba zöldségfélék ( pl. borsó, sárgarépa, brokkoli) 1 fej vöröshagyma 1 ...

Sakktábla szelet


Minap a Tescóban a süteményes pultnál nézelődtem és ott láttam meg ezt a sütit, vagyis hasonlót! A fejemben meg is született hogyan készítem el.:)
A tésztát a csíkos sütemény alap tésztája, a krémet pedig a tejszínes kocka krémjéhez hasonlóan készítettem, csak most narancsot és egy kevés vajat is tettem a krémhez. Az eredmény nagyon jó lett, mindenkinek nagyon ízlett. Szerintem látványos is, csak ügyelni kell arra, hogy úgy szeljük fel a süteményt, hogy a kockák az oldalán is látszódjanak.

Hozzávalók:
3 tojás
15 ek cukor
15 ek liszt
3 kis pohár tejföl
2 ek kakaópor
1 tk szódabikarbóna

krémhez:
5 dl tej
2 cs tejszín  vagy vanília pudingpor
4 ek  cukor
5 dkg vaj
1 narancs
5 dl hulala tejszín
Csokimáz 

A tojássárgáját a cukorral habosra kikeverem, majd a többi hozzávalót is hozzákeverem. Három adagban sütöm ki zsírozott, lisztezett normál méretű tepsiben. Mikor a lapok kisültek az egyik lapot hosszában felszeletelem 6 egyenlő részre.
A pudingot megfőzöm a tejben, hozzáadom a cukrot. Félrehúzom a tűzről és hozzáadom a vajat és a narancs levét, reszelt héját. Mikor kihűlt a puding a kemény habnak felvert tejszínnek felét hozzáadom.

A sütemény összeállítása a következőképpen történik:
  • Az első lapot vékonyan megkenem krémmel. 
  • Rápakolom a felcsíkozott lap felét úgy, hogy közök maradjanak közte. 
  • Ezeket a közöket feltöltöm krémmel, vékonyan bekenem a csíkok tetejét is. 
  • Ezután rápakolom a maradék csíkokat úgy, hogy a krém fölé kerüljön. 
  • A közöket újból feltöltöm krémmel. 
  • Beborítom a harmadik lappal is. 
  • A tetejét bevonom a maradék tejszínnel. 
  • Szépen elsimítom, majd cérna segítségével kijelölöm a kockákat. 
  • Minden második kockát ecset segítségével csokimázzal bekenek.

Csokimáz készítése: 5 ek porcukrot, 5 dkg vajat, 3 ek kakaóport és 3 ek forróvizet vízgőz fölött megolvasztok és ezt én egy picit hűlni hagyom úgy kenem a süti tetejére.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...