Kiemelt bejegyzés

Zöldséges hús pennével

 Hozzávalók: Pulykamell, vagy bármilyen sovány hús gomba zöldségfélék ( pl. borsó, sárgarépa, brokkoli) 1 fej vöröshagyma 1 ...

5 perces fánk


Anita varázskonyhájában olvastam ezt a gyorsan elkészíthető desszertet. Családom még nem unja a fánkot, én már jobban a készítést ezért is örültem, mikor ráakadtam erre a receptre. Ajánlom, ha gyorsan és finomat akarsz készíteni.
Az 5 perc a kikeverésére vonatkozik, de kisütni sem tart sokáig.

Hozzávalók kb. 2 személyre:
1 kis doboz natúr joghurt vagy tejföl (175 g) 
10 enyhén púpos evőkanál liszt
1 tojás
1 evőkanál cukor
1 cs vaníliás cukor
 csipetnyi só
fél cs sütőpor
 fél citrom vagy narancs reszelt héja
ízesítésnek tehetünk bele pici rumot, rumaromát


A joghurtot összekeverem a tojással, vaníliás cukorral, cukorral, sóval, citromhéjjal, ízesítőkkel. Nem szabad nagyon kikeverni, csak amíg összeáll.

A lisztet és a sütőport a tojásos keverékre szitálom, összekeverem. Megint nem keverem túl sokáig.



Amíg az olajat forrósítom a tésztát pihentetem (10 perc).



Teás kanállal diónyi darabkákat szaggatok a tésztából az olajba. A fánkocskák mindkét oldalát aranybarnára sütöm. Ügyeljünk, hogy az olaj megfelelő hőmérsékletű legyen, mert ha túl forró a fánkok külseje gyorsan megsül de a belseje nyers marad, ha viszont nem elég meleg nagyon megszívja magát olajjal. 


Papírtörlőre szedem, hogy leitatódjon, végül jól megporcukrozom.



Tálalhatjuk fahéjas vagy kakaós porcukorral, gyümölcsöntettel, lekvárral, csokiöntettel.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...