Kiemelt bejegyzés

Zöldséges hús pennével

 Hozzávalók: Pulykamell, vagy bármilyen sovány hús gomba zöldségfélék ( pl. borsó, sárgarépa, brokkoli) 1 fej vöröshagyma 1 ...

Fokhagyma krémleves graham cipóban



Isteni finom ez a krémleves, hasonlót már készítettem régebben, de valahogy mostanában feledésbe merült. A lányom is igen furcsa képet vágott mikor megkérdeztem, hogy kérsz-e fokhagymakrém levest, csak azt válaszolta - hát.......na jó megkóstolom. De aztán pillanatok alatt elfogyott, azt hiszem sűrűbben el fogom készíteni. Ezt a receptet Edónál láttam.

Hozzávalók: 
12 gerezd duci fokhagyma
1 ek liszt
2 db közepes burgonya
1,5 l húsleves alaplé (esetleg 2 db  húsleves kockával helyettesíthetjük)
2 dl főzőtejszín
só, bors
csipet őrölt szerecsendió
10 dkg-nyi reszelt sajt
újhagyma

Cipókat vehetünk is, de én úgy sütöttem a következő recept szerint, annyi különbséggel, hogy 30 dkg graham lisztet,  10 dkg rozs lisztet és 10 dkg  fehér lisztet használtam.

A fokhagymákat megpucolom, feldarabolom és kevés olajon kissé megpirítom. Hozzáadom a lisztet és állandóan kevergetve tovább pirítom egy kicsit, majd felöntöm a húsalaplével. 
A krumplit megpucolom, felkockázom és a leveshez adom. Sózom, borsozom, megszórom egy kis szerecsendióval. Mikor a krumpli is megpuhult leveszem a levest a tűzről és botmixerrel pürésítem. 
Végül a kevés meleg levessel összekevert tejszínt hozzáadom, összeforralom. 

A kisült cipók belsejét kivájom és a meleg levest ebben tálalom. Tetejét megszórom reszelt sajttal, darabolt újhagymával díszítem. 
Ha a cipók már kihűltek érdemes egy kicsit a sütőbe visszarakni, hogy a levest ne hűtse le.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...