Florentin szelet


Eddig nem ismertem a Florentin szeletet, most sütöttem meg először, de azt hiszem nem utoljára.  Mutatós, egyszerű elkészíteni, lezárt dobozban tárolva egy hétig is nagyon finom marad. Egyedi ízvilágával karácsonyra, szilveszterre, de más alkalomra is ideális sütemény. A recept eredetileg Lajos Mari 66 karácsonyi édesség könyvéből való. 

Hozzávalók a tésztához:
30 dkg liszt
1 kk sütőpor
1 csipet só
18 dkg vaj vagy margarin
9 dkg porcukor
1 tojás
 1 cs vaníliás cukor

Hozzávalók a mandulás krémhez:
3 dl tejszín
5 dkg vaj
5 dkg méz
5 dkg porcukor
15-20dkg kandírozott gyümölcs (narancshéj, citromhéj, gesztenye)
15-20 dkg szeletelt mandula

Díszítéshez 10 dkg csokoládé + 2 ek olaj


Először az omlós tésztát készítem el. Gyorsan dolgozom, hogy a kéz melegétől a margarin ne olvadjon meg. 

A lisztet összekeverem a sütőporral, sóval, belemorzsolom az apróra felkockázott margarint. Hozzáadom a cukrot, tojást, vaníliás cukrot és gyors mozdulatokkal összegyúrom. 

Cipót formálok belőle, fóliába csomagolom és fél óráig hűtőben pihentetem. 


A cukrozott gyümölcsöt ha nem elég apró, összevágom. A mézet, a cukrot, a tejszínt és a vajat összeforralom, belekeverem a mandulát és a kandírozott gyümölcsöket. Félreteszem hűlni.  

Előmelegítem a sütőt 180 fokra. 

Sütőpapírból kivágok egy gáztepsi nagyságú lapot (az enyém 27x38 cm-es). Ráhelyezem a tésztát, betakarom egy másik sütőpapírlappal, és kinyújtom. A sütőpapírral együtt körbeszabom, majd ráhúzom a tepsire, a felső sütőpapírlapot eltávolítom. 
. 
Egyenletesen megkenem a mandulás keverékkel, és kb 10-15 percig sütöm. 

A tepsiben hagyom kihűlni, majd vonalzó segítségével 2x5 cm-es darabokra vágom. 

Felolvasztom a csokoládét, hozzáadom az olajat és a szeletek mindkét végét belemártom. Rácson hagyom megszáradni.
  

Hiába kerestem, nem találtam olyan kandírozott gyümölcsöt, amilyet az eredeti recept ír, ezért mediterrán mixet vettem. Ebben görög mazsola, ribizli, narancshéj és citromhéj van. Nagyon finom lett ezzel is.

Megjegyzések

  1. Karácsonyra terveztem, hogy megsütöm, de aztán elmaradt... nagyon guszta sütik!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Illéskrisz, más alkalomra is nyugodtan elkészítheted, mert nagyon finom!:)

    VálaszTörlés
  3. Marisz57 igen az, én sem bírtam ki, mikor elmentem mellette, hogy ne vegyek belőle:)
    Jutka köszönjük szépen, Boldog Új Évet Kívánunk mi is Neked és minden kedves olvasónknak!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Liza!
    Boldog Új Évet Kívánok!!!!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen Mellissina2, neked is nagyon Boldog Új Évet Kívánok!:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta