Diós süti: Böske szelet




Szintén egy finom, diós sütemény receptjét szeretném megosztani.

Csak a Puffin oldalán találtam a receptet. Először a neve ragadott meg, mivel engem is Erzsébetnek, azaz '"Böskének" hívnak. Elolvasva a receptet úgy döntöttem karácsonyra ez lesz az egyik süteményünk. Fincsi volt, húsvétra is elkészítem.

Hozzávalók:

A tésztához:

5 tojás
10 ek víz
25 dkg cukor
25 dkg liszt
10 dkg darált dió
1 cs sütőpor
A krémhez:
3 ek liszt
2 dl tej
20 dkg margarin
15 dkg cukor
15 dkg darált dió
1 cs. vaníliás cukor
0,5 dl rum
Tetejére:
5 dkg étcsokoládé, 1 ek étolaj


 A tojásokat kettéválasztom, a fehérjéből kemény habot verek.

A tojások sárgáját a vízzel és a cukorral habosra keverem, majd hozzáadom a sütőporos lisztet, diót és végül a fehérjehabot óvatosan hozzákeverem.

Egy közepes méretű (25x35 cm) tepsit sütőpapírral kibélelek, a tésztát beleöntöm, majd 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütöm.

 A  tejből és lisztből sűrű krémet főzök, hozzáadom a cukrot, margarint, vaníliás cukrot és turmixal jó habosra kikevertetem. Végül a darált diót és rumot is hozzákeverem. Ha kihűlt a krém a tészta tetejére kenem, csokimázzal bevonom, vagy egyszerűen csokit reszelek rá. 




Receptjeink itt is megtalálhatól: http://www.osszesrecept.hu/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Hortobágyi húsos palacsinta

Pacalpörkölt