Muffin vagy Cupcake szülinapra


Először muffint terveztem sütni egyik ismerősőm szülinapjára, de ahogy keresgéltem a receptek között ugrott be az ötlet, hogy inkább mini tortácskákat készítek nagyon finom krémmel a tetején.
Tésztáját a boci szelet receptje alapján készítettem el (kicsit változtatva rajta), a krémek pedig fantáziám szülöttei.
Nem szoktam saját munkámat dicsérni, de nagyon tetszett a végeredmény, nem győztem gyönyörködni bennük. Utána aztán izgulhattam, hogy amilyen szépek ugyanolyan finomak is legyenek. :-))
 Alig vártam, hogy az ünnepelt is megkóstolja.  Azt mondta, nem tud dönteni melyik a finomabb, a csokis vagy a mascarpone krémes. Mind nagyon ízlett neki. Szóval megnyugodtam és elhatároztam, hogy húsvétra is elkészítem milyen jól fog mutatni a húsvéti asztalon ezekkel a kis virágokkal igazi tavaszi hangulatot sugározva.

Hozzávalók a tésztához:
4 tojás
30 dkg cukor
35 dkg liszt
2 ek kakaópor
3 dl tej
2 dl olaj (vagy olvasztott vaj)
1 cs sütőpor

A tojássárgáját a cukorral habosra kikeverem. Hozzáadom a többi hozzávalót is, majd a jó keményre felvert tojásfehérjét is óvatosan hozzávegyítem.
A muffin sütőbe pakolom a muffin papírokat majd beleadagolom a tésztát kb. háromnegyed részéig töltve, mert sütés közben úgyis megemelkedik. Előmelegített középmeleg sütőben kisütöm.
Amíg sül elkészítem a krémeket.

Hozzávalók a barna krémhez:
2 tojás
7 dkg porcukor
1 cs vaníliás cukor
5 dkg étcsokoládé (kockákra tördelem)
1 tk kakaópor
1 tk vaníliás pudingpor
1 tk zselatin
10 dkg vaj
A tojást a porcukorral habosra kikeverem majd a többi hozzávalót is hozzáadom, és alacsony hőfokon sűrűsödésig főzöm. Nagyon óvatosan nehogy a tojást összekapja. Nem szabad forrnia.
Ha kihült a krém habosra kikevert vajat hozzáadom és jó habos-krémesre kikeverem. Nyomózsákba töltöm  és egy keveset a tésztába nyomok, többet a tetejére szép körkörösen. Végül marcipánból készített kis virágokkal díszítem.


 Hozzávalók a sárga és rózsaszín krémhez:
4 dl tej
6 dkg vaníliáspuding
5 ek cukor
1 tábla fehércsoki
125g mascarpone
10 dkg vaj

A pudingot egy kevés tejben csomómentesre kikeverem. A többi tejet odateszem forrni. Beleteszem a feltördelt csokit és a cukrot. Mikor forrni kezd hozzáöntöm a a pudingot és összefőzöm. Kihűtöm, majd a habosra kikevert vajat és a mascarponét hozzáadom, habosra keverem.
Nyomózsákba töltöm felét és ugyanúgy rányomom a muffinok tetejére, mint a csokiskrémet.
A másik felét piros ételfestékkel szinezem és ezt is a tésztára nyomom.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Hortobágyi húsos palacsinta

Pacalpörkölt