Tepsis krumpli tejszínnel


Vasárnapi ebédhez készítettem ezt a nagyon finom és laktató köretet. 
A főételt sokkal egyszerűbben oldottam meg, mint a köretet, ugyanis sütőzacskóban sütöttem meg a csirkét. Isteni lett!  Olyan zacskót vásároltam - véletlen, amihez a fűszerek is adva voltak. Mivel a hús saját levében és zsírjában sül meg igazi puha, omlós, szaftos lesz. Erről nem is írok többet, hisz a csomagoláson rajta van, hogyan kell elkészíteni. Érdemes kipróbálni!

Előnye ennek a párosításnak, hogy egyszerre kisüthettem a csirkét és a burgonyát. Előbb betettem a csirkét, majd kicsit később betoltam a krumplit is (külön tepsiben), de szinte egyszerre lett kész. 

Hozzávalók:
1,5 kg burgonya
25 dkg füstölt szalonna
 2 fej vöröshagyma
3 dl főzőtejszín
reszelt szerecsendió

bors

Elkészítése:
A krumplit jól megmosom és héjában félig előfőzöm. Kicsit hűlni hagyom, majd meghámozom és felkarikázom. 
 Közben a szalonnát és a hagymát felkockázom, majd egy tepsibe rakom (először a szalonnát rakom be, és amikor egy pici zsírja kisült utána a hagymát) és 200 fokos sütőben kb 10 perc alatt megpirítom. 
Ekkor rárakom a krumplikarikákat, összekeverem, sózom, borsozom és még kb. fél órát sütöm. 
A tejszínt ízesítem sóval, borssal, szerecsendióval és ezt ráöntöm a krumplira, összekeverem és még 10-15 percre visszarakom a sütőbe.

Megjegyzések

  1. Ilyet már én is csináltam, de én nem tetem bele szalonnát!
    Meggyőztél....szalonnával sokkal jobb!
    Köszike! :-))

    VálaszTörlés
  2. Bianka! Így van, na meg azért a husi is finom hozzá!

    Andi! Nagyon jó ízt ad neki a füstölt szalonna, érdemes kipróbálni.:-)

    VálaszTörlés
  3. Hello Liza, thank you for visiting my blog and comment...
    your dishes looks very delicious and very well presented, Compliments! xo

    VálaszTörlés
  4. Szerintem én ezt imádnám!:)))

    VálaszTörlés
  5. Nina köszönöm szépen! A blogod csodálatos, megyek nézelődni!

    Szepyke köszönöm, akkor egy az ízlésünk, mert nekem is nagyon ízlik!

    VálaszTörlés
  6. Jaj, de mennyire olyan, mint amit én szeretek! :)
    Önmagában is sok uborkával simán megállná a helyét nálunk. :)

    VálaszTörlés
  7. Raindrop, igazad van sok-sok savanyúsággal bizony nagyon finom.

    VálaszTörlés
  8. Én is szoktam tepsis burgonyát sütni - és szinte pontosan u.ezekkel a hozzávalókkal... csak épp azzal a pici különbséggel, hogy tejszín helyett tejfölt teszek rá + a tetejére reszelek sajtot (amikor épp van itthon sajt:). Kipróbálom tejszínnel is egyszer, jó ötlet, köszi. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mákos kókuszos almás szelet liszt és cukor mentes

Pacalpörkölt

Hortobágyi húsos palacsinta